۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
پرداخت یارانه برای کود شیمیایی اوره تا پایان سال آینده
معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پرداخت یارانه برای کود شیمیایی اوره تا پایان سال آینده

کیخا، معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از سیاست حمایتی دولت به صورت پرداخت یارانه برای کود شیمیایی اوره حداقل تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، احمدعلی کیخا پس از جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، گفت: امروز در این جلسه احکامی که کلیات آن در جلسه گذشته تصویب شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: احکام قبلی در موضوع تسهیل سرمایه گذاری در تولید نهاده‌های کشاورزی وارداتی و محصولاتی کشاورزی وارداتی و ارز قابل توجهی که به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند، مانند محصولات گرمسیری مثل موز و محصولاتی که ما ظرفیت تولید داریم و بازارهای صادراتی خیلی خوبی در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه وجود دارد، در قالب طرح‌های بزرگ و زنجیره‌های تولید اصلاح شد.

کیخا همچنین گفت: بر اساس حکم جدیدی که در جلسه امروز مورد تصویب اعضای کارگروه رفع موانع تولید قرار گرفت، کود شیمیایی اوره تولید داخل کشور تا شروع برنامه هفتم توسعه که مجلس سیاست‌های توسعه‌ای در همه بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی تعیین خواهد کرد، سیاست حمایتی دولت به صورت پرداخت یارانه برای این کود حداقل تا پایان سال آینده همچنان ادامه پیدا می‌کند و سازمان برنامه و بودجه راه حل‌های استمرار این حمایت را با وزارت نفت و گاز در بودجه می‌بیند.

وی افزود: با توجه به اینکه ارز کودهای وارداتی از دولتی به نیمایی تبدیل شد و نقدینگی مورد نیاز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را افزایش داد، قرار شد هزار میلیارد تومان تسهیلات با تضمین دولت تامین شود و به سازمان برنامه و بودجه هم تکلیف شد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر مشکل این شرکت حل شود.

کد خبر: ۵۳٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha