۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مصوبه تعطیلی بانک‌های کردستان لغو شد/ توپی که دوباره به زمین مردم پرتاب شد
گزارش خبری؛

مصوبه تعطیلی بانک‌های کردستان لغو شد/ توپی که دوباره به زمین مردم پرتاب شد

کردستان- بانک‌های استان براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا قرار بود از ۲۰ آبان به مدت ۱۰ روز برای جلوگیری از شیوع این بیماری تعطیل شوند که بعد از گذشت کمتر از یک روز از اعلام و انتشار خبر آن، این مصوبه لغو شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: براساس مصوبه صورت جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در تاریخ ۱۷ آبان امسال به همه بانک‌های استان ابلاغ شد قرار بود از روز سه شنبه ۲۰ آبان تا ۱۰ روز همه بانک های استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹  تعطیل شوند.

رییس شورای هماهنگی بانک های استان کردستان شامگاه روز دوشنبه ۱۹ آبان در گفت و گویی که با خبرنگاران داشت عنوان کرده بود: بر  اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن بانک های استان از سه شنبه بیستم آبان به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند.

علی اشرف یوسفی قیاسی افزود: به منظور ارائه خدمات بهنیه به مشتریان و ممانعت از نارضایتی شهروندان اقداماتی پیش بینی شده که در شعب همه بانک های استان انجام می شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده برای پاسخگویی به مسائل و سوالات مشتریان ، همکاران شعب کشیک در بخش های مرتبط و موردنیاز از جمله مدیریت، بازرسی، انفورماتیک، حسابداری، خزانه و کارپردازی در ستاد مدیریت های استان از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح به صورت کشیک فعالیت داشته باشند.

رییس شورای هماهنگی بانک های استان کردستان با اشاره به اینکه شماره تماس های مدیریت ستادی بانک ها هم پاسخگوی مشتریان و شهروندان هستند، افزود: از طریق سامانه چکاوک مقرر شده  چک های  دارای موجودی حساب پاس می شوند.

۲۴ ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی استانداری کردستان خبری را به نقل از معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مبنی بر لغو مصوبه تعطیلی بانک‌های استان منتشر کرد.

بانک‌های کردستان تنها یک روز تعطیل شدند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: روز گذشته ستاد مقابله با کرونا در استان تصمیم به تعطیلی و کاهش حضور کارکنان بانک‌ها در شعب گرفت که زمان اجرای این مصوبه از امروز برای مدت ۱۰ روز بود.

محمدابراهیم زارعی اظهار داشت:  افزود: با توجه به درخواست مکرر مردم و با هدف تسهیل در امر خدمات رسانی، مصوبه مذکور از فردا لغو و فعالیت بانک‌ها طبق روال عادی از سر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت بانک‌ها و حضور کارکنان براساس نیاز شعب و صلاحدید مدیران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ارایه خدمات به مشتریان دارای ماسک امکانپذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: از مردم درخواست داریم تنها برای انجام کارهای ضروری به بانک مراجعه کنند و حتی المقدور کارهای بانکی خود را به صورت غیر حضوری از طریق درگاه الکترونیکی بانک‌ها انجام دهند تا از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری شود.

زارعی تاکید کرد: با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از عموم مردم می‌خواهیم از منازل خود خارج نشوند و در صورت نیاز حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در زمان حضور در اماکن عمومی ماسک بزنند. 

مصوبه‌ای برای رفع تکلیف 
هشت ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع کردستان می گذرد و در این مدت که اخذ بسیاری از تصمیات برای مقابله با این بیماری به ستادهای استانی مدیریت و مقابله با کرونا واگذار شده خروجی جلسات این ستاد بیشتر موارد توصیه‌ای به مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا بوده است.

 در آخرین جلسه این ستاد استانی که تعطیلی بانک ها به مدت ۱۰ روز مصوب و سپس خبر آن هم اعلام شد بارقه امیدی در جامعه بوجود آمد که در زمانیکه مسئولان در پایتخت هنوز نتوانستند علی رغم درخواست بسیاری از کارشناسان و فعالان اجتماعی و بهداشتی  به  تعطیلی چندین روزه  تهران تن دهند این مهم در کردستان مصوب شده است.

نکته حائز اهمیت هم این است که شورای هماهنگی بانک‌های استان برای ارائه خدمات به مشتریان تدابیری هم چون فعالیت شعب کشیک، پاس شدن چک از طریق سامانه چکاوک، شارژ و پول گذاری همه خودپردازها و تامین اسکناس نو با مبالغ درشت، خودداری از ارسال اخطار و پیامک های پرداخت به همه بدهکاران و ضامنین و بخشش شش درصدی جریمه تاخیر تسهیلات مشارکتی که در این مدت سررسید می شوند؛ اندیشیده بود.

ولی متاسفانه عمر این مصوبه بسیار کوتاه بود و کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انتشار و اطلاع رسانی به مردم لغو شد و تعدادی از کاربران هم در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ کاربری نوشته بود مگر در این جلسه وقتی صحبت از تعطیلی بانک ها شد به این فکر نکردند امکان دارد برخی از شهروندان نسبت به آن معترض شوند؟ یعنی واقعا به درخواست مردم مصوبه ستادی که عمل به آن الزامی و قانونی بوده لغو شده است؟.

یکی دیگر از کاربران دریکی از گروه های تلگرامی عنوان کرده بود: با این کار فقط می خواستند بگویند ما به فکر مردم و خواهان تعطیلی بانک ها و دیگر ادارات و سازمان ها هستیم ولی مردم خود این را نمی خواهند.

توپی که دوباره به زمین مردم پرتاب شد تا اگر همچنان استان در وضعیت قرمز ناشی از شیوع بیماری کرونا بماند مسئولان از خود رفع تکلیفی کرده باشند و اعلام کنند ما مصوبه تعطیلی بانک‌ها را صادر و ابلاغ کردیم  ولی مردم خود نخواستند.

با توجه به تدابیر مطلوبی که شورای هماهنگی بانک های استان در راستای تعطیلی بانک ها و ارائه خدمات به مردم اندیشیده بود این شائبه در بین شهروندان ایجاد شده که این تعطیلی و لغو آن برنامه‌ریزی شده بوده و در ابتدا قصد و هدفی برای تعطیلی بانک‌ها وجود نداشته است چراکه اگر اینگونه نبود حداقل بعد از گذشت دو  روز از انتشار و اطلاع رسانی به مردم آنرا لغو می کردند نه بعد از گذشت ۱۶ ساعت.

کد خبر: ۵۳٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha