۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
آیا فارکس، بازار ساده ای است؟
مدرس بورس پاسخ می‌دهد:

آیا فارکس، بازار ساده ای است؟

علی خوانپایه از مدرسان بازار سرمایه نظر جالبی درباره فارکس دارد.

بازار؛ گروه فارکس بورس: علی خوانپایه فعال و مدرس بازار سرمایه در گفتگویی که با بازار داشت به موضوع فارکس نیز اشاره کرد که آن را منتشر کردیم: 

آیا اکنون موج ورود به فارکس را منطقی می بینید؟ اکنون بسیاری از افراد داخل کشور می گویند که می خواهیم درآمد دلاری کسب کنیم و در فارکس فعالیت کنیم. این کار چقدر خطرناک یا چقدر خوب است؟
یک نکته را یادآور شوم. بازار ما ۳ ساعت و نیم است و این حجم از فشار بر ما وارد می شود. بازار فارکس اما یک بازار ۲۴ ساعته است. به شدت خشن است و لوریج دارد و نیازبه آموزش بسیار شدید دارد. لوریج به معنای اهرم است. یعنی شما هزاردلار بگذار و ۱۰ هزار دلار معامله کن. به این معنا که ریسک سهامدار به شدت بالاست. ممکن است شما ۳ درصد ریسک کنی اما همین مقدار ۳۰ درصد سرمایه شما باشد! تعداد معاملات بالا و تجربه بسیار زیادی نیاز دارد. ازطرفی نیاز به ربات و کارهای بسیار دارد. این بازار را ساده نگیریم. قشر ضعیف در بازار بورس چزانده می شود، به بازار دلار می رود و می سوزد. دوباره به بازار فارکس می رود و می سوزد و تبدیل به یک موجود بازنده می شود. آنجا که تاکید کردم گل نخوریم. زمانی که مدام گل بخوریم سرمایه ذهنی و اعتماد به نفس را از دست می دهیم و به یک بازنده تمام عیار تبدیل می شویم. عملکرد ما نباید اینطور باشد که از این بازار به بازار فارکس برویم و فکر کنیم راه نجاتمان آنجاست. هربازاری ویژگی های خودش را دارد.

ضمن اینکه این کارگزاری های خارجی در داخل کشور دفتری ندارد و برای شما در عمل هیچ تضمین ویژه ای وجود ندارد. من خودم به شدت به بازارهای جهانی علاقه مند هستم، مطالعه و تحقیق می کنم و شاید هم تجارت کنم اما می خواهم به مردم بگویم که این بازارها یک کار ۲۴ ساعته است. همین بازار بورس کشور خودمان با اینکه ۳ ساعت باز است اما یک کار ۲۴ ساعته سخت است. در بازار فارکس باید این را فراموش کنی که ریال را تبدیل به دلار یا دلار را به ریال تبدیل می کنی. اما یک ضرر کوچک ۱۰۰ دلاری برای مردم ما نزدیک به ۳ میلیون تومان تمام می شود! به هیچ وجه اگر آموزشی حرفه ای بازار فارکس را ندیدیم و تجربه نداریم وارد آن نشویم. فرض کنید اگر بازار داخلی نیاز به هزار ساعت آموزش دارد، فارکس نیاز به ۱۰ هزار ساعت آموزش داریم.

کد خبر: ۵۳٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha