۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۵۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ایلام ذخیره شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام:

۵۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ایلام ذخیره شد

ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد ایلام ذخیره شده است، گفت: یکی از کارکردهای سدهای مخزنی، علاوه بر تامین آب شرب، کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌های مخرب است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای ایلام، علی پوراحمد عنوان کرد: سد ایلام در حال حاضر در بهترین شرایط کمی و کیفی به لحاظ آب موجود در آن قرار دارد.

وی بیان اینکه ۹۰ درصد حجم مخزن سد ایلام پر است، ابراز کرد: به رغم اینکه ما امسال پاییز خشکی را تا کنون پشت سر گذاشته ایم و بارندگی منجر به تشکیل روان آب نداشتیم اما وضعیت دریاچه و مخزن سد ایلام هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارد و حدود ۵۵ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد ایلام  ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به اینکه بر این اساس و در شرایط کنونی، سد ایلام تا دو سال آینده آب مورد نیاز شهر ایلام را هم می‌تواند تامین کند، گفت: یکی از کارکردهای سدهای مخزنی، کنترل سیلاب ها و روان آب های مخرب است.

پوراحمد با بیان اینکه در سال گذشته دریچه‌های سد ایلام به موقع بسته شد، افزود: در چند سال اخیر به نحو مطلوبی از کارکرد کنترل روان آب‌ها توسط سد استفاده شد.

کد خبر: ۵۳٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha