۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
وقتی شاخص استیضاح وزیر مثبت می شود/ برخورد قضایی با حقوقی‌های بورس
عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بازار مطرح کرد

وقتی شاخص استیضاح وزیر مثبت می شود/ برخورد قضایی با حقوقی‌های بورس

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی آبادی عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اینکه در مقطعی عالی‌ترین مقام دولت، رئیس‌جمهور بیاید و از مردم جهت سرمایه‌گذاری در بازار بورس دعوت کند و اما از سوی دیگر شاهد سقوط بورس باشیم و این سقوط هم ادامه‌دار باشد، پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی آبادی در  گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکتهای حقوقی پیرو شرایط بازار سرمایه گفت: قطعا این  اقدام دولت پذیرفتنی نیست و می‌تواند به اعتماد و سرمایه مردم در این بازار ضرر بزند.

 وی تاکید کرد: این که در مقطعی عالی‌ترین مقام دولت، رئیس‌جمهور بیاید و از مردم جهت سرمایه‌گذاری در بازار بورس دعوت کند و اما از سوی دیگر شاهد سقوط بورس باشیم و این سقوط هم ادامه‌دار باشد، پذیرفتنی نیست.

 عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: اینکه در زمینه نابسامانی بازار سرمایه سوء تدبیری از سوی دولت مشاهده می شود یک امر مسلم و یک امر ناپسند است؛  این اقدام هم به سرمایه مردم و هم به اعتماد مردم آسیب زد.

 شجاعی با بیان اینکه حقوقی ها نقش تعیین کننده ای در بازار سرمایه داشته و دارند تاکید کرد : متاسفانه ما گاهی شاهد نقش‌آفرینی منفی در بازار سرمایه هستیم، در این زمینه حقوقی ها بازار سرمایه به نفع خودشان و به ضرر بازار عمل می‌کنند که این امر هم پسندیده نیست.

سرنخ عملکرد حقوقی ها به دولت باز می گردد
این نماینده مجلس با بیان اینکه حقوقی ها عمدتا وابسته به شرکت های دولتی هستند، بیان داشت: به یک معنا این سرنخ ها به دولت باز می گردند لذا اینکه حقوقی ها می خواهند نقش منفی در بازار ایفا کنند و به سرمایه مردم ضرر بزنند، پذیرفتنی نیست.

 شجاعی با اشاره به ورود مجلس به مباحث مربوط به بازار سرمایه تصریح کرد: آقای قاضی‌زاده هاشمی پیرو این موضوع جلساتی را با حقوقی‌های بازار سرمایه برگزار کردند. در جلسه نخست خط و  نشانهایی کشیده شد و عنوان شد که حقوقی ها باید در بازارگردانی این بازار قوی‌تر عمل کنند و حتی در این زمینه صورتجلسه ای امضا شد که این اقدامات انجام شود و اما متاسفانه اقدامات لازم را عملیاتی نکردند.

آیت الله رئیسی دادستان تهران را مامور کرد و از سوی مجلس هم دکتر قاضی زاده هاشمی انتخاب شد تا اگر حقوقی ها مطابق تعهدات خود عمل نکردند ما به سمت برخورد قضایی حرکت کنیم

 این نماینده مجلس ادامه داد: حتی ما در جلسه دیگری که در محضر آیت الله رئیسی بودیم همین موضوع را متذکر شدیم و درباره این مسئله ابراز نگرانی کردیم ، در آن جلسه یک همراهی و هماهنگی شکل گرفت و آیت الله رئیسی دادستان تهران را در این رابطه مامور کرد و از سوی مجلس هم دکتر قاضی زاده هاشمی انتخاب شد تا به این مسئله ورود داشته باشند تا اگر حقوقی ها مطابق تعهدات خود عمل نکردند ما به سمت برخورد قضایی حرکت کنیم لذا  در حال حاضر ما در این مرحله هستیم.

 وی تاکید کرد: اگر واقعاً احساس شود حقوقی‌ها نقشی که باید ایفا کنند را ایفا نمی‌کنند احتمال ورود قضایی در این مسئله وجود دارد و طبیعتاً مجلس و قوه قضاییه به این موضوع ورود خواهند کرد.

برای استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس امضا جمع‌آوری شده است
شجاعی درباره احتمال تحرکات عمدی دولت در بازار بورس صحبت نکرد و اما در ادامه گفت: قطعاً این شرایط شرایط خوبی نیست.

وی اظهارداشت: البته باید گفت پیرو انتخابات آمریکا بسیاری از بورس های جهانی واکنش مثبتی داشتند منتها بازار بورس ما باز آن واکنشی مثبتی که باید نشان دهد را نشان نداد لذا این موارد طبیعی و عادی نیست.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه در ارزیابی خود از نحوه مدیریت بازار سرمایه گفت: وزیر اقتصاد در یک نوبت گزارش مفصلی را در این زمینه و در جلسه غیرعلنی مجلس به نمایندگان ارائه کردند که مجموعا اعتراضات و انتقادات متعددی را از سوی نمایندگان دریافت کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد : با این حال در حال حاضر برای استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس امضا جمع‌آوری شده است و یکی از سرفصل‌هایی اصلی که باعث شده تا استیضاح وی در دستور کار مجلس قرار گیرد عملکرد وی درمدیریت بازار سرمایه است.

کد خبر: ۵۳٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha