۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
تلاش مجلس برای عرضه کل فولاد کشور به بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تلاش مجلس برای عرضه کل فولاد کشور به بورس

فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: کمیسیون صنایع و معادن به این نتیجه رسیده که کل فولاد تولیدی باید به بورس عرضه شود تا ضمن شفاف شدن قیمت‌ها، بازار سیاهی هم شکل نگیرد.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی، نماینده مجلس درباره علت بالا بودن قیمت فولاد گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقریباً حدود دو ماه است که برای بحث قیمت فولاد جلساتی را به طور منظم و جدی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی فولاد در داخل نسبت به خارج از کشور بیشتر است افزود: در شرایطی که تولید مازاد فولاد در کشور به ۴۰ درصد می‌رسد، هیچ نیازی به باز کردن واردات و مسیری برای ورشکسته شدن تولیدکنندگان و فعالان این حوزه نیست.

فرهنگی عنوان کرد: ما بر این اساس طرحی را در مجلس آماده و تهیه کردیم و منتظریم در هفته‌های آینده به تصمیم سنجیده‌ای برسیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عدم عرضه کل فولاد تولید کشور به بورس را از جمله مشکلات این بخش ذکر کرد و گفت: کمیسیون به این نتیجه رسیده که کل فولاد تولیدی باید به بورس عرضه شود تا ضمن شفاف شدن قیمتها، بازار سیاه شکل نگیرد و قیمت دستوری هم اعمال نشود.

فرهنگی یادآور شد: در مصوبه اخیر کمیسیون، که هنوز هم نهایی شده و در صحن علنی بررسی خواهد شد، پیش بینی شده که وزارت صمت می‌تواند اولویت‌ها را به برخی حوزه‌ها مثلا لوازم خانگی و خودروسازی دهد.

کد خبر: ۵۳٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha