۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
توان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ در کشور
نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد

توان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ در کشور

اسد الله نژاد، نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: خوشبختانه ظرفیت ها و زیر ساخت های خیلی خوبی برای تولید مرغ در کشور فراهم شده حال اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود حداقل در سال می توان به میزان یک میلیون تن مرغ صادر کرد.

به گزارش بازار، «حبیب اسد الله نژاد» در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: ایران جزء کشورهایی که در تولید مرغ هم خودکفاست و هم از ظرفیت صادراتی بسیار خوبی برخوردار است.

وی اظهارداشت: هم اکنون میزان مصرف داخلی مرغ در کشور دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال است.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: علی رغم وجود تمامی مشکلات برای تامین نهاده ها، قیمت نهاده ها و سیستم توزیع نهاده ها خوشبختانه تولیدکنندگان در سنگر تولید حضور جدی دارند و نیاز بازار به مرغ در شرایط حاضر بطور کامل تامین است.

وی همچنین در واکنش به تصمیم ستاد تنظیم بازار برای ممنوعیت صادرات مرغ افزود: از جنبه ماهیت کار این اقدام کاملا نادرست است چرا که صادرات هیچ محصولی نباید به نوسانات بازار داخل گره بخورد و اتخاذ تصمیمات خلق الساعه برای صادرات آسیب‌ های جدی به بازارهای مقصد و در نهایت تولید داخل می ‌زند.

اسد الله نژاد بیان داشت: از ابتدای سال تا به امروز میزان صادرات مرغ در کشور قابل توجه نبوده تا تصمیم لغو صادرات بخواهد تاثیر روی بازار داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر نهاده های که واحدهای مرغداری نیاز دارند به نرخ مصوب تامین شود هیچ گونه مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز جامعه نخواهیم داشت.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: وظیفه تامین و توزیع نهاده های دامی از ابتدای سال جاری بر عهده دولت گذاشته شده است.

وی افزود: متاسفانه دولت به تکالیف خوددر زمینه تامین و توزیع نهاده ها عمل نمی کند.

اسد الله نژاد یادآورشد: از ابتدای سال جاری هیچ تاجری اجازه فروش مستقیم نهاده به واحدهای مرغداری را ندارد چون توزیع همه نهاده ها باید از طریق سیستم دولتی انجام شود.

کد خبر: ۵۳٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha