۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
دپوی ۱۲ میلیون تُن کالا در گمرک؛ دولت با طرح کارت معیشتی مخالف است
در جلسه شورای اداری محلات مطرح شد؛

دپوی ۱۲ میلیون تُن کالا در گمرک؛ دولت با طرح کارت معیشتی مخالف است

محلات- نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون تن کالا در گمرک دپو و ترخیص نشده است، گفت: دولت با طرح کارت معیشتی مخالف است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا سلیمی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری محلات که در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ( محلات-نیم ور) برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات آمریکا تمام شد، تفاوتی بین بایدن و ترامپ نیست، دشمنی آمریکا با ایران از زمان ترامپ آغاز نشد و از ابتدای انقلاب و حتی قبل از تسخیر لانه جاسوسی اموال کشور ایران بلوکه شد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است این دو حزب در تاکتیک با هم تفاوت کنند ولی در هدف یکی هستند و گره زدن مشکلات کشور به انتخابات آمریکا اشتباه است گفت: بارها رهبر انقلاب فرمودند کشور را شرطی نکنید و وقتی کشور را شرطی می کنند و آدرس کاخ سفید می دهند، قیمت دلار دچار این تغییرات می شود.

۱۲ میلیون تن کالا در گمرک دپو شده و ترخیص نشده است
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور در آمریکا نیست بلکه در داخل کشور و حمایت قاطعانه از بخش تولید و حفاظت از اقتصاد و معیشت مردم است افزود: اکنون ۱۲ میلیون تن کالا در گمرک دپو شده و ترخیص نشده است؛ این امر جز سوءمدیریت چه می تواند باشد؟شاهد بودیم که توزیع نهاده ها با مشکل مواجه شده بود، با این حال صادرات مرغ و گوجه را در آبان ماه آغاز کردند و قیمتها در داخل کشور بی حد و حصر بالا رفت؛ آیا این مسایل چیزی جز سوء مدیریت چه می تواند باشد؟!

سلیمی عنوان داشت: در کشور سالانه ۱۴ میلیون تن گندم تولید می شود که حدود ۱۰ میلیون تن نیاز داخل است و حدود ۷ میلیون تن گندم به خارج از کشور صادر یا قاچاق شد، چون قیمت پایین بر روی آن گذاشته شد و قاچاق گندم صورت گرفت و برای تامین نیاز داخل مجبور به واردات گندم شدند، آیا این مسایل سوءمدیریت نیست؟آیا نباید این افراد به دلیل ترک فعل محاکمه شوند؟!

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز یک‌میلیارد دلار بودجه صندوق توسعه ملی بخش کرونا را تخصیص کامل نداده است، گفت: اکنون دربیمارستان محلات افرادی هستند که ماه‌ها حقوق و کارانه آن‌ها عقب افتاده است و لذا باید پرسید که علت این تعلل برای چیست و چرا افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند باید دچار این مشکلات شوند؟

سهم محلات و دلیجان از اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومانی چقدر است
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بحث۱۵درصد حقوق دولتی معادن درمجلس تصویب شد و بنده از پیشنهاد دهندگان آن بودم؛بهره برداران معادن حقوق دولتی خود را پرداخت میکنند و اگر آنرا پرداخت نکنند،پروانه آنان تمدید نمی شود اما مشکل اینجاست که رییس جمهور و نوبخت ۱۵درصد حقوق دولتی معادن را ازخزانه دولت تخصیص نداده اند و وقتی که ایشان به استان مرکزی تشریف آوردند؛ اعلام شدکه ۵۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده؛ سوال ما این است که شهرستانهای محلات و دلیجان که یک چهاردهم جمعیت استان را شامل می شود، سهم این دو شهرستان از این مقدار اعتبار چه میزان بوده است؟

سلیمی با بیان اینکه طرح کارت معیشتی نیز در مجلس تصویب شد ولی دولت با آن مخالف است، اظهار داشت: این طرح به خاطر جبران بخشی از کاستی‌های معیشتی مردم انجام شده است؛ با سوءمدیریت دولت بخش زیادی از مردم در بخش معیشت دچار مشکلات جدی شده اند و باید به این اقشار کمک شود، چون دولت با این طرح مخالفت کرد، احتمالا این طرح توسط شورای نگهبان به مجلس برگردانده می‌شود ولی مجلس مصمم است مجددا آن را تصویب کند؛ اگر دولت دوباره مخالفت کند برای تصمیم گیری نهایی به تشخیص مصلحت نظام فرستاده خواهد شد.

وی گفت: بحث قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی نیز در مجلس تصویب شد ولی پس از آن کود شیمیایی بسیار گران شد و کشت پاییزه کاهش چشمگیری یافت.

کد خبر: ۵۳٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha