۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
گمرک اینچه برون برای توسعه تجارت و اقتصاد کشور مفید است
استاندار گلستان:

گمرک اینچه برون برای توسعه تجارت و اقتصاد کشور مفید است

اینچه برون - استاندار گلستان گفت: گمرک اینچه برون برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه گذاری در آن موجب بهبود ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی گمرک گلستان، هادی حق شناس عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان گمرک استان که با حضور مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران برگزار شد، اظهار کرد: گمرک اینچه برون نه تنها برای گلستان که برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه گذاری در آن موجب بهبود ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات و افزایش اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی در تجارت به عنوان مزیت نسبی شناخته می شود و باید از آن به درستی استفاده کنیم، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش بروکراسی های اداری در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه موثر است.

استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به پیوستن ایران به بلوک اقتصادی اوراسیا و امکان صادرات ۵۰۰ قلم کالا و واردات ۳۸۰ قلم کالا با تعرفه صفر و یا حداقل تعرفه، گلستان می تواند ۹۲ قلم محصول کشاورزی و دیگر تولیدات و نیازهای خود را از این طریق در واردات و صادرات وارد کند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با راه اندازی بندر خواجه نفس از امکان واردات چوب و دان برای طیور استفاده کنیم.

شایان ذکر است؛ ساختمان اداری گمرکات گلستان به مساحت ۳۰ هزارمتربع و با زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان احداث شد.

کد خبر: ۵٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha