۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
در سیاست خاورمیانه‌ای بایدن تمرکز بر ایران خواهد بود
استاد دانشگاه کمبریج در گفتگو با بازار:

در سیاست خاورمیانه‌ای بایدن تمرکز بر ایران خواهد بود

پروفسور «جان دان» استاد دانشگاه کمبریج معتقد است در سیاست خاورمیانه ای بایدن تمرکز بر ایران خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متفاوت‌ترین، انتخابات ۱۲۰ سال گذشته این کشور است؛ زیرا سیاست‌های دونالد ترامپ در ۴ سال گذشته باعث افزایش مشارکت بی‌سابقه در این انتخابات شد. سیاست های وی همچنین باعث شد مردم امریکا به رقیب وی یعنی «جوبایدن» رای دهند.

سیاست بایدن در مقابل کشورهای دیگر و دید وی نسبت به سیاست خارجی امریکا یقینا با سیاست ها و رویکردهای «دونالد ترامپ» متفاوت خواهد بود. اکنون باید دید در رابطه با ایران نتیجه این انتخابات چه اثری بر اقتصاد این کشور می‌گذارد و دستورکار دولت آمریکا پس از این انتخابات دربرابر مسائل منطقه‌ای و ایران چه خواهد بود.

پروفسور «جان دان» استاد دانشگاه کمبریج در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص سیاست بایدن در خصوص ایران گفت: هنوز چیز قابل اتکایی درباره سیاست بایدن در مورد ایران نمی توان گفت.

وی افزود: آنچه که می توان گفت این است که ترامپ تمرکز ویژه ای بر سیاست تغییر نظام ایران داشت اما در عمل چیزی عایدش نشد.

استاد دانشگاه کمبریج در ادامه یادآور شد: ترامپ روابط ویژه ای با اسرائیل داشت و موقعیت نظامی آنرا در منطقه تقویت کرد. به نظر من این رویکرد در زمان بایدن هم دنبال خواهد شد.

«جان دان» در ادامه افزود: سیاست بایدن در خصوص ایران متغیری وابسته به رفتار ایران نیز خواهد بود. بایدن علاقمند خواهد بود که مسائلی در جهان که به منافع آمریکا لطمه می زند را حل و فصل کند.

استاد دانشگاه کمبریج در پایان گفت: بر این اساس موضوع هسته ای ایران نیز از این امر مستثنی نیست. بر این اساس در سیاست خاورمیانه ای بایدن تمرکز بر ایران خواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha