۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
۱۷۲هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان غربی واگذار شد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

۱۷۲هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان غربی واگذار شد

ارومیه– حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن طی سال جاری خبر داد.

سیدمحسن حمزه لو در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سهمیه آذربایجان‌غربی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ٢١ هزار واحد تعیین شده که تاکنون ۴١ هزار و ١٧۴ خانوار ثبت ‌نام و ۲ هزار و ۷۰۳ متقاضی آورده اولیه را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ٣١ هزار و ٩٢٨ متقاضی در پالایش متقاضیان حائز شرایط شده‌اند، افزود: در این راستا تاکنون ۱۷۲ هکتار اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان به متقاضیان واگذار شده است.

حمزه لو از عقد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ارومیه و مهاباد اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بر اساس این تفاهم‌ نامه نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی اقدام کرده و متقاضیان واجد شرایط که مراحل ثبت‌نام را تکمیل کرده‌اند برای احداث مسکن به ستاد معرفی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اخذ سند اراضی ملی و موات داخل محدوده حریم به مساحت ٣٧٧ هکتار، واگذاری اراضی مسکونی به خانواده معزز شهدا و اقشار ویژه به تعداد ۱۶۱ واحد، شناسایی اراضی تصرفی به تعداد یک هزار و ۵۲۱ قطعه و واگذاری اراضی غیرمسکونی به مساحت ۲۶ هکتار را از دیگر اقدامات این اداره کل در  ماه گذشته سالجاری عنوان کرد.

حمزه لو از صدور صدور۸۰ فقره احکام قطعی و رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۳۸مترمربع اراضی جهت خدمات عمومی شامل احداث مسجد، فضای سبز، مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی واگذار شده است.

وی همچنین اجرای طرح شناسایی متصرفان به مساحت ۱۶۱ هکتار، راه اندازی سامانه دریافت گزارش های مردمی، اجرای احکام قطعی به مساحت ۱۹۴ هکتار و به ارزش ۶۵۸ میلیاردتومان و فعال سازی سامانه زیرسیستم حفاظت و بازدید میدانی از اراضی را از مهمترین اقدامات یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان برشمرد.

کد خبر: ۵۲٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha