۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
 حذف معافیت های مالیاتی آسیب جدی به بخش کشاورزی می زند
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران:

حذف معافیت های مالیاتی آسیب جدی به بخش کشاورزی می زند

شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: در حال حاضر حذف معافیت های مالیاتی از بخش کشاورزی نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه آسیب های جدی به این بخش و کل جامعه خواهد زد.

به گزارش بازار، «علی شریعتی مقدم» افزود: طبق ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم درآمد حاصل از تمامی فعالیت های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور عسل، پرورش طیور و ماهیگیری، نوغان داری، احیای جنگل ها، باغات اشجار و نخیلات از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی اظهارداشت: متاسفانه کمیسیون اقتصادی دولت به دنبال حذف این قانون حمایتی مهم از بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: امروز با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد حوزه کشاورزی نمی‌توان اقدامات حمایتی را از این حوزه حذف کرد.

وی در ادامه به سنتی بودن بخش قابل توجهی از فعالیت های حوزه کشاورزی و در عین حال بی رغبتی سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش حیاتی کشور اشاره کرد و افزود: اگر دولت همان حمایت و توجهی که به بخش های دیگر مثل صنعت، خدمات و غیره داشت به حوزه کشاورزی هم معطوف می‌کرد شاید امروز می‌توانست با حذف حمایت های خود از کشاورزی نسبت به تامین امنیت غذایی جامعه مطمئن باشد.

شریعتی مقدم بیان داشت: متاسفانه هنوز حوزه کشاورزی کشور به صورت سنتی اداره می‌شود و حذف معافیت های مالیاتی نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه آسیب های جدی به این بخش و کل جامعه خواهد زد.

وی ادامه داد: بطورکلی در ایران همراهی و حمایت کافی با بخش کشاورزی وجود ندارد در صورتی که در تولید بخش زیادی از محصولات کشاورزی، ظرفیت ها و امکانات خوبی در اختیار است شاید اگر از سال ها قبل سرمایه‌گذاری و بسترسازی‌های لازم در حوزه کشاورزی اتفاق می‌افتاد امروز دولت می‌توانست از حذف معافیت های مالیاتی صحبت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: تا زمانی که یک حوزه به سودآوری نرسیده امکان پرداخت مالیات وجود ندارد.

وی افزود: اگر زمینه سودآوری و ارتقای اقتصادی بخش کشاورزی به اندازه ای که در حوزه های دیگر سرمایه گذاری شده کمک کنند که فراهم شود به نظر حذف معافیت مالیاتی از بخش کشاورزی اشکالی نداشته باشدولی زمان آن الان نیست.

کد خبر: ۵۲٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha