۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مصوبه جدید اخذ مالیات از خانه های خالی؛ سد محکمی در برابر فرار مالیاتی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

مصوبه جدید اخذ مالیات از خانه های خالی؛ سد محکمی در برابر فرار مالیاتی

جباری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا با تعیین تکلیف و اجرای قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی تمام خلاء های موجود در حوزه شناسایی این خانه ها و چگونگی اخذ مالیات از مالکان رفع خواهد شد؛ قانون جدید اجازه فرار مالیاتی را به مالکان مذکور نخواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد جباری، با اشاره به عملکرد دولت در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم و ساماندهی خانه های خالی از سکنه، گفت: در چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را برای طراحی سامانه املاک و اسکان و شناسایی خانه های خالی از سکنه انجام داده، اما طبق آمارهای اعلامی، میزان ارسال پیامک به مالکان خانه های شناسایی شده با اطلاعات پیشین این حوزه فاصله دارد.

اطلاعات وزارت راه از وضعیت خانه های خالی از سکنه جامع نیست
نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی در مکانیزم شناسایی مساکن خالی از روش خوداظهاری استفاده می کند، یعنی آنکه به مالکان پیامک ارسال کرده و می خواهد که در سامانه مذکور اطلاعاتشان را وارد کنند، این به معنای آن است که اطلاعات وزارت راه از وضعیت خانه های خالی از سکنه جامع نیست.

وی گفت: به نظر من عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی ریشه در خلاء های ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم دارد، از این رو نمایندگان مجلس یازدهم در طرحی نسبت به اصلاح و تقویت این قانون اقدام کردند.

قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی اجازه فرار مالیاتی را به مالکان نخواهد داد
جباری ادامه داد: اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم در گام نخست خوب و قابل قبول است، اما قطعا با تعیین تکلیف و اجرای قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی خلاء های موجود در حوزه شناسایی این خانه ها و چگونگی اخذ مالیات از مالکان رفع خواهد شد؛ قانون جدید اجازه فرار مالیاتی را به مالکان مذکور نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی نمی توان به درستی درباره عملکرد دولت در ساماندهی خانه های خالی از سکنه نظر داد، زیرا به نظر من بحث شناسایی و اخذ مالیات از این مساکن تازه از زمان اجرای قانون جدید مجلس به صورت گسترده عملیاتی خواهد شد، از این رو پیش بینی می شود که نتایج مصوبه اخیر مجلس در یک بازه یک ساله مشهود خواهد شد.

کد خبر: ۵۲٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha