۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
زعفران ایران با معضل افت کیفی روبرو است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

زعفران ایران با معضل افت کیفی روبرو است

شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی نباید صورت گیرد، به معضل تراشی زعفران برای دولت استناد کرد.

به گزارش بازار، علی شریعتی مقدم با اشاره به حوزه «کشاورزی قراردادی» به الزامات آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امروزه آب در نقاطی که کشاورزی مالکیتی انجام می شود، صورت گرفته و کشاورزان ارزش این آب را می دانند.

وی افزود: معجزه آبخیزداری به تولید داخل کمک می کند. پیشتر چاه ها عمق کمتری بود ولی امروزه تا ۲۰۰ متر چاه حفر می شود و حتی گِل ته چاه های آب را استخراج می کنند.

شریعتی مقدم این معضل را بدلیل نبود کشاورزی مدرن خواند و تصریح کرد: کشاورزی قراردادی در مختص شرکت های پیشروست؛ این شرکت ها با پذیرش مسئولیت اجتماعی از منابع آب و خاک حفاظت می کنند.

وی ادامه داد: همین شرکت ها برای تمدید قرارداد با کشاورزان با بانک های عامل، از اصول اولیه فاصله می گیرند و در این شرایط اگر دولت هم اقدام به خرید تضمینی کند، بد از بدتر ایجاد می شود.

شریعتی مقدم دلیل این گفته را، کشت زعفران دانست که نه تنها جنبه صادراتی به خود نگرفته بلکه بصورت یک معضل برای دولت بدل شده و حتی کیفیت آن روز به روز بیشتر افت می کند.

کد خبر: ۵۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha