۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مصرف ۹۰ درصد آب‌های استان ایلام در بخش کشاورزی
فیلم استان‌ها؛

مصرف ۹۰ درصد آب‌های استان ایلام در بخش کشاورزی

ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به مصرف ۹۰ درصد آب‌های استان در بخش کشاورزی، گفت: شش درصد آب‌های استان نیز در بخش مصرف شرب و چهار درصد در بخش صنعت استفاده می‌شود.

علی پور احمد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر چهار سد در ایلام فعال است که هم اکنون حدود ۷۰ درصد حجم ذخیره آب در این سدها پر است.

وی گفت: در سطح ایلام ۱۵ رودخانه دائمی وجود دارد و سالانه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب روان آب را در استان در این رودخانه ها جاری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به وجود سدهای استان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در فصل بارش بسیار مهم هستند، گفت: چند سد دیگر نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

پوراحمد بیان کرد: سدهای ایلام علاوه بر کنترل سیلاب های فصلی، تامین کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت در بخش های مختلف استان ایلام هستند.

وی گفت: به عنوان مثال سد دویرج در دهلران تامین کننده آب کشاورزی در شهرستان دهلران است و سد ایلام به عنوان بخش مهمی از تامین کننده آب شرب شهر ایلام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به مصرف ۹۰ درصد آب های استان ایلام در بخش کشاورزی، گفت: شش درصد آب های استان نیز در بخش مصرف شرب و چهار درصد در بخش صنعت استفاده می شود.

کد خبر: ۵۲٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha