۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
رشد تولید ناخالص ملی روسیه در گرو پروژه نفت وستوک
پوتین اعلام کرد؛

رشد تولید ناخالص ملی روسیه در گرو پروژه نفت وستوک

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد پروژه عظیم نفت وستوک روسیه می تواند حضور روسیه را در منطقه دورافتاده قطب شمال پررنگ کرده و به اقتصاد این کشور از این طریق تقویت بخشد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرعامل بزرگترین شرکت نفتی کشور روزنفت ( شرکت نفت و گاز روسی که ۶۹٫۵ درصد از سهام آن متعلق به دولت روسیه و  ۱۹٫۷۵ درصد از سهام آن در اختیار شرکت بریتانیایی بی پی می باشد) در رابطه با پروژه چند میلیارد دلاری با هدف توسعه میادین نفتی و گازی و زیرساختهای انرژی در مناطق دور افتاده قطب شمال به بحث و گفتگو پرداخت.

پوتین با تاکید بر این که این پروژه بسیار بزرگ و امیدوار کننده است، از افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور در پی انجام آن خبر داد و اظهار کرد این پروژه به تردد کشتی ها و حمل و نقل در مسیر دریای شمال بهبود بخشیده و البته موقعیت روسیه را در قطب شمال تقویت می کند.

گفتنی است که بر اساس گفته های رئیس شرکت روس نفت، وستوک اویل به عنوان بزرگترین پروژه نفت جهان می تواند در یک پروژه عظیم بین المللی تکامل یابد و این شرکت هم اکنون با سرمایه گذاران هندی و غربی همکاری می کند.

شایان ذکر است که پتانسیل منابع فعلی این پروژه حدود ۵ میلیارد تن نفت است که اجرای آن ممکن است بیش از ۱۵۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد. همچنین این پروژه شامل ۱۰۰ هزار شغل جدید ، ۱۵ شهر صنعتی جدید و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله می باشد.

این پروژه براساس توسعه چندین میدان نفتی ، از جمله حداقل سه میدان در منطقه ونکور انجام شده است. خطوط لوله جدید، شرکای این کشور را قادر می سازند حدود ۲۵ میلیون تن نفت در سال از طریق مسیر دریای شمال صادر کنند.

گفتنی است که پیش بینی می شود در بلند مدت ، تولید ناخالص داخلی روسیه  به ۲۰۸۰۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ مطابق مدل های اقتصاد سنجی  برسد و روند نزولی داشته باشد.

کد خبر: ۵٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha