۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
 ۲۷۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در حریم تالاب دریابک تخریب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

 ۲۷۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در حریم تالاب دریابک تخریب شد

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: ۲۷۰۰ متر از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده در حریم تالاب دریابک قزوین با حکم قضائی تخریب و رفع تصرف شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین، یدالله ملکی روز یکشنبه با اشاره به تاکیدات مسوولان عالی کشور بر مبارزه با پدیده زمین خواری و همچنین حفظ و حراست از بستر و حریم رودخانه ها به عنوان ثروت ملی، افزود: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی امر مقابله با تصرف حریم رودخانه‌ها در گام نخست اقدام به شناسایی تصرفات واقع در محدوده بستر و حریم رودخانه‌های استان و اخذ دستورات قضایی یکپارچه و سراسری به منظور تسریع در اجرای برنامه برخورد با متخلفین کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزادسازی و رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار دارد،افزود: در سالیان گذشته عده‌ای اقدام به تصرف حریم و یا بستر بعضی از رودخانه های استان کرده بودند که با تلاش همکاران، تشکیل پرونده در مراجع قضایی و اخذ دستورات لازم برای رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

ملکی ادامه داد: در همین راستا نیز با همکاری و همراهی نیروی انتظامی با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی اطراف تالاب دریابک در شهرستان قزوین رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به  اهمیت حریم و بستر رودخانه‌ها، اظهار داشت: رودخانه محل و خانه آب است و حریم و بستر آن نیز براساس مطالعات دقیق بر حسب میزان آب عبوری در بلند مدت تعیین می‌شود، بنابراین هر گونه دخل و تصرف در این حریم ضمن غیرمجاز بودن می‌تواند در هنگام بروز سیل خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر را نیز به همراه داشته باشد، در نتیجه این شرکت با هرگونه تصرف در اراضی اطراف رودخانه بر اساس دستورالعمل ها و مقررات بطور جدی برخورد می‌کند.

کد خبر: ۵۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha