۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
سطح زیر کشت مزارع پرورش‌ ماهی «سی باس» چوئبده ۲۰ هکتار است
مدیرکل شیلات خوزستان:

سطح زیر کشت مزارع پرورش‌ ماهی «سی باس» چوئبده ۲۰ هکتار است

آبادان- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سطح زیر کشت مزارع پرورش‌ماهی سی باس در چوئبده آبادان را امسال، ۲۰ هکتار است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌اله ابوعلی عصر شنبه در آئین روز مزرعه، طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی سی باس دریایی آسیایی که با حضور نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، معاون آبزی پروری خوزستان و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خوزستان در مزارع پرورش میگو منطقه چوِئبده آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پرورش ماهی سی باس را علاوه بر منطقه چوئبده، درقفس دریایی هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به زودی شاهد رونمایی از  اولین قفس‌های دریایی آبزیان ساحلی در خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: توجه ویژه به پرورش آبزیان دریایی در ساحل از اولویت های ما محسوب شده و در شیلات خوزستان این اراده را ایجاد کردیم تا به این موضوع نگاه جدید و ویژه‌ای بشود که با توجه به اطلاعات علمی، پژوهشی و ظرفیت سنجی استان می توان گفت تا موفقیت نهایی این مسیر روشن و مشخص است.

ابوعلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مراسم امروز نمادین و برای معرفی یک گونه جدید ماهی در استان خوزستان‌انجام شده است تصریح کرد: استان خوزستان از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه آبزی‌پروری برخوردار است و بحث پرورش ماهیان دریایی در اراضی ساحلی نمونه ای از این ظرفیت ها است‌.

مدیر کل شیلات خوزستان به سابقه دو  سه ساله پرورش ماهی سی باس در چوئبده آبادان اشاره کرد و گفت: ماهی صبیتی و شانک نیز از جمله این آبزیان دریایی است که در حال پرورش می‌باشند.

وی سطح زیر کشت مزارع پرورش‌ماهی سی باس در چوئبده آبادان را امسال، ۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ماهی صبیتی با سطح زیر کشت ۱۰ هکتار و  شانک با سطح زیر کشت قریب  ۲ هکتار از گونه‌های دریایی هستند که در حال پرورش هستند.

ابوعلی افزود: پرورش ماهی سی باس در آبهای نامتعارف (زهکش ها و پساب‌های کشاورزی) دارای ظرفیت بالایی است و در منطقه خرمشهر این آزمایش انجام  شد و به نتایج مثبت رسیدیم.

کد خبر: ۵۲٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha