۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
مجوزهای صید ماهی در جنوب به چه کسانی داده می‌شود؟
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

مجوزهای صید ماهی در جنوب به چه کسانی داده می‌شود؟

جباری، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، از تلاش مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان شیلات ایران خبر داد و گفت: سازمان شیلات به نام صیادان سنتی اما به افراد سودجو یا خودی‌ها مجوز برداشت از دریا می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد جباری، با اشاره به مشکلات صیادان جنوب کشور و بندر لنگه، گفت: صیادان جنوب کشور از عملکرد سازمان شیلات ایران راضی نیستند چرا که هیچ استراتژی خاصی برای حمایت از آن‌ها ندارد و در ۴۰ سال گذشته نتوانستند صیادان را ساماندهی کرده و مجوز و تسهیلات لازم را به آن‌ها ارائه دهند و صیادان هنوز در موضوعاتی مانند بیمه مشکلات عدیده‌ای دارند.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رئیس سازمان شیلات شناورهای صیادان سنتی را شناورهای بی‌هویت می‌خواند!، افزود: باید به رئیس سازمان شیلات گفت؛ تا زمانی که مجوزها، شناسنامه و تسهیلات لازم به این شناورها داده نشود به‌یقین آن‌ها بی‌هویت خواهند ماند.

وی بر ضرورت ساماندهی صیادان جنوب کشور تاکید کرد و گفت: آسیب صیادان سنتی به ذخایر و اکوسیستم دریایی، بهانه‌ای بیش نیست چراکه این کار را کشتی‌های ترال با دریا می‌کند.

جباری با بیان اینکه سازمان شیلات باید تمامی شناورهای موجود اعم از لنج‌ها و قایق‌های سنتی را ساماندهی کند، اضافه کرد: متاسفانه مجوزهای برداشت از دریا عموما به افرادی غیر از صیادان سنتی داده می‌شود.

این نماینده مجلس از تلاش نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان شیلات کشور خبر داد و افزود: در این تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد که در ۸ سال گذشته مجوزهای صید و صیادی به چه افرادی داده شده است؟  همچنین نحوه واگذاری و ارائه مجوزهای پرورش میگو، ماهی در قفس و... ازجمله موارد دارای ابهام است که در این تحقیق و تحفص مورد توجه و بررسی قرار خواهند گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به اینکه سازمان شیلات به نام صیادان اما به افراد سودجو یا خودی‌ها مجوز برداشت از دریا را می‌دهد، گفت: متاسفانه مجوزهای پرورش میگو نیز به افراد معلوم‌الحال داده شده است.

کد خبر: ۵۲٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha