۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
از فعال سازی ۵۲ واحد راکد تا هدایت برندهای صنایع غذایی به شهرک صنعتی فیروزکوه
در جلسه رفع مشکلات شهرک های صنعتی فیروزکوه و دماوند مطرح شد؛

از فعال سازی ۵۲ واحد راکد تا هدایت برندهای صنایع غذایی به شهرک صنعتی فیروزکوه

فیروزکوه- جلسه رفع مشکلات شهرک های صنعتی فیروزکوه و دماوند برگزار شد و از موارد مطروحه در این جلسه فعال سازی ۵۲ واحد راکد تاپایان سال جاری و هدایت برندهای صنایع غذایی به شهرک صنعتی فیروزکوه بود.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی دو شهرک صنعتی فیروزکوه عصر یکشنبه با حضور، سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و صابر پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

۵۲ واحد راکد تا پایان سال در فیروزکوه فعال می شود
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در این جلسه با بیان اینکه دریافت مجوز دو پست برق ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت از وزیر نیرو برای این منطقه بی نظیر بوده است گفت: در کشور هیچ شهرک صنعتی نداریم که در عرض یک سال دو پست را کلید بزنند و ارزش این دو پست در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

صابر پرنیان با اشاره به اینکه شهرک علیدره فیروزکموه دارای دو زیرساخت مهم و اساسی آب و برق است افزود: خوشبختانه امسال توانیستیم با حمایتهای صورت گرفته تخصیص آب را پس از ۱۲ سال به صورت پایدار داشته باشیم و قرار داد آن منعقد شود.

وی از تعامل با سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فیروزکوه دو خبر داد و عنوان داشت: با شرکت شیرین عسل مذاکره شده که به این شهرک هدایت شوند که از برندهای مواد غذایی هستند.

پرنیان افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد سرمایه گذاری های پایدار در این شهرستان باشیم چرا که فیروزکوه نیازمند نگاه ویژه در حوزه اشتغال و صنعت است و تا پایان سال ۵۲ طرح راکد فعال سازی خواهد شد.

در شهرک صنعتی فیروزکوه با کمبود اراضی برای واگذاری به سرمایه گذار مواجه هستیم
فرماندار فیروزکوه نیز در این جلسه با بیان اینکه جایگاه شهرک صنعتی علیدره در فیروزکوه نسبت به سایر شهرک های استان تهران متفاوت تر است گفت: در شهرک ۴۲۲ هکتاری فیروزکوه در حال حاضر با کمبود اراضی برای واگذاری مواجه هستیم.

مهدی یوسفی جمارانی با بیان اینکه بسیاری الز سرمایه گذارانی که امروز مشتاق به سرمایه گذاری در این شهرک هستند ممکن است که در آینده وجود نداشته باشند گفت: باید برای جذب این سرمایه گذاران زیرساخت ها بیش از گذشته فراهم شود و در این زمینه نیازمند این هستیم که زیرساختها را به طور فازبندی تامین کرده و به این افراد واگذار کینم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در سال های گذشته زمین هایی را در شهرک صنعتی دریافت کرده اند هنوز راکد و غیر فعال هستند افزود: باید این واحدها فعال شوند و یا زمین ها به اشخاص دیگری واگذار شوند تا شاهد رشد و پویایی در این شهرک ها باشیم.

فرماندار فیروزکوه عنوان داشت: با تامین آب پایدار برای شهرک صنعتی علیدره مشکل آب برای صنایع حل خواهد شد و با توجه به اینکه فیروزکوه از لحاظ جایگاه جغرافیایی و نزدیکی به خط راه آهن و قرار گرفتنددر مجاورت شهرک های استان تهران و سمنان و مازندران دارای جحایگاه بسیار خوبی است شاهد رونق این منطقه خواهیم بود.

یوسفی جمارانی در ادامه به درسافت سند اراضی ۴۲۲ هکتاری شهرک صنعتی فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری فرمانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مدیریت شرکت شهرک های شهرستان و با تدابیر و اتخاذ راهکارهای قانونی و سیر مراحل کارشناسی و با رایزنی های صورت گرفته و جلسات مکرر سند شهرک صنعتی فیروزکوه دو به مساحت ۴۲۲ اخذ شد که با توجه به اهمیت سند برای واحدهای تولیدی پیگیری های لازم برای اخذ سند شش دانگ این شهرک انجام و مشکل سند مالکیت بعد از ۵ سال برطرف شده است.

صنعت دماوند با وجود ساخت و سازهای بی رویه دچار آسیب شده است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان داشت: برای ایجاد امکانات و زیرساخت ها در شهرک های صنعتی فیروزکوه ودماوند از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و در این زمینه جهت گرفتن مجوز دو پست ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت این موضوع را ثابت کرده ایم که تمام قد برای راه اندازی و ایجاد اشتغال و رونق صنعت در این منطقه لایستاده ایم.

سید احمد رسولی نژاد با بیان اینکه برای فراهم کردن آب شهرک‌های صنعتی فیروزکوه باید به دنبال تأمین پایدار آب باشیم گفت: با برداشت‌های بی رویه آب‌های زیر زمینی و ساخت و سازهای صورت گرفته صنعت در دماوند دچار آسیب شده است.

وی افزود: برای تامین آب صنایع به دنبال تامین آب پایدار از تونل آئینه ورزان دماوند و سد نمرود در فیروزکوه هستیم چرا که با این اقدام برای ده‌ها سال صنایع نگرانی از بابت آب نخواهند داشت.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدایت سرمایه گذاران به این شهرستان ها نیازمند فراهم اوری زیرساخت ها و امکانات است گفت: خوشبختانه در این شهرک های صنعتی انکانات به حد مطلوب و قابل قبولی مهیا شده و سرمایه گذاران می توانند با استقرار در این منطقه به کسب و کار و تولیدی هایشان رونق بدهند.

کد خبر: ۵۲٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha