۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
مشکل در بخش زعفران، عدم مدیریت درست تولید است
عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران:

مشکل در بخش زعفران، عدم مدیریت درست تولید است

حسینی، عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران از دولت درخواست کرد که از زعفران کاران واقعی خرید حمایتی زعفران صورت گیرد و دلالان در این بین نباشند.

به گزارش بازار، علی حسینی با بیان اینکه طرح خرید حمایتی زعفران طرح بسیار خوبی است و نرخ پیشنهادی دولت به واقعیت نزدیک است، گفت: بهتر بود نحوه پرداخت تغییر می کرد و کشاورزان در ابتدا ۷۰ درصد پول خود را دریافت می کردند و ۳۰ درصد باقی به ماه های بعد موکول می شد. زیرا کشاورزان نیازمند نقدینگی بیشتر هستند و بایستی به تقویب بنیه مالی آنها توجه شود.

وی ادامه داد: دولت باید سعی کند سراغ کشاورزان واقعی برود و از آنها خرید کند. به عبارت دیگر بایستی برای دولت مشخص شود از افرادی خرید حمایتی صورت می گیرد که واقعا زعفرانکار هستند؛ زیرا عده ای دلال گل زعفران را با قیمت پایین از کشاورز خریداری می کنند و زعفران را با قیمت بالا می فروشند.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: کشاورز خرده مالک گل زعفران را می چیند، زعفران آن را جدا می کند و سپس آن را به فروش می رساند اما کسانی که کشت انبوه زعفران دارند روزی چندین تن مازاد گل زعفران به بازار عرضه می کنند و دلالان با قیمتهای پایین این گلها را خریداری کرده و زعفران آن را با قیمتهای بالاتر یا پایین تر به فروش می رسانند.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد و تا پایان برداشت نمی توان میزان تولید زعفران را پیش بینی کرد، گفت: مشکل ما در بخش زعفران عدم مدیریت درست تولید است. برای ادامه راه نقشه نداریم و این سیاستی درستی نیست. بایستی استراتژی و سیاست گذاری تولید وتجارت زعفران توسط نخبگان و افراد باتجربه و دلسوز تدوین شود و براساس آن حرکت کنیم. نباید اینگونه باشد که هرکس زمینی را شخم بزند و زعفران بکارد. اگر با این روند ادامه دهیم قطعا مشکلاتمان هم بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۵۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha