۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
۷ اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

۷ اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود

یاسوج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستانهای استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید صفایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: موافقت اصولی برای راه‌اندازی این اقامتگاهها انجام شده و با افتتاح این اقامتگاه ها در شهرستانهای مختلف استان، به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی بیان داشت: از این تعداد، سه اقامتگاه‌ در شهرستان بویراحمد، دو اقامتگاه در شهرستان دنا، یک اقامتگاه در شهرستان چرام و یک اقامتگاه نیز در شهرستان کهگیلویه ایجاد می شود.

صفایی با بیان اینکه طبیعت زیبایی استان و چهار فصل بودن آن، گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند، گفت: باید در راستای ایجاد اقامتگاههای بوم گردی سرمایه گذاری در این بخش حمایت شود.

وی تصریح کرد: هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بوم‌گردی را ترویج دهد از حمایت دولت برخوردار می شود و بر اساس آخرین آمار هشت اقامت گاه بوم گردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های و معرفی جاذبه های گردشگری و جذب سرمایه گذار برای توسعه زیر ساخت های این حوزه یکی از مهم ترین برنامه ها است، گفت: در راستای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان های مختلف استان، تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

صفایی بیان داشت: یکی از مزیتهای واحدهای بوم گردی این است که این واحد ها، زود بازده هستند و ایجاد آن ها راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی بهتر استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر: ۵۲٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha