۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
تعطیلی برخی صنوف تنها راه‌حل کنترل شیوع کرونا نیست
رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران:

تعطیلی برخی صنوف تنها راه‌حل کنترل شیوع کرونا نیست

احمدی، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران با تاکید بر اینکه تعطیلی واحدهای صنفی تنها راه‌حل کنترل شیوع ویروس کرونا نیست بیان داشت: دولت در پی تعطیلی های فراوانی که در صنف مواد غذایی و اغذیه فروش انجام داده در نیمه ابتدایی سال با دو ماه تعطیلی منجر به بیکاری بسیاری از کارگران این صنف شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران گفت: در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا تمام جهان را درگیر خود ساخته بر آنیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم؛ اما متاسفانه دولت، تنها راه حل کنترل شیوع ویروس کرونا را تعطیلی واحدهای صنفی دانسته، آن هم صنوفی که در سطح شهر مسئول پخت و توزیع مواد غذایی می باشند.

وی تاکید کرد: صنوف پزنده به عنوان یکی از عوامل اقتصادی که ضمن اشتغال زایی بسیار، همیشه از پرداخت کنندگان مالیات و عوارض بودند اکنون با تعطیلی آنها سیل عظیمی از افراد به سمت بیکاری سرازیر خواهد شد، از دولت محترم انتظار میرفت تا در راستای شیوع ویروس کرونا تنها به تعطیلی واحدهای صنفی نپردازد. هر یک از واحدهای صنفی در صنعت اغذیه فروش و مواد غذایی با اشتغال حداقل بین ۴ تا ۵ نفر مشغول می باشد که ضمن اشتغال زایی این افراد و تامین معاش برای خانواده هایشان مبادرت به پرداخت مالیات عوارض و بیمه داشتند.

او در ادامه بیان داشت: دولت در پی تعطیلی های فراوانی که در صنف مواد غذایی و اغذیه فروش انجام داده در نیمه ابتدایی سال با دو ماه تعطیلی منجر به بیکاری بسیاری از کارگران این صنف شد. این کارگران پس از آموزش تخصصی در این صنف توانستند به کار مشغول شوند اما با تعطیلی های پی در پی که امروز هم شاهد نوع دیگر آن در یک ماه آینده خواهیم بود این افراد پس از بیکاری جذب چه مشاغلی خواهند شد؟ و یا اینکه چگونه امرار معاش خواهند کرد؟

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران تاکید کرد: دولت در راستای کنترل شیوع کرونا تنها به بستن واحدهای صنفی بسنده نکند، آموزش نیروهای کارآمد در حوزههای تخصصی طی سال های زیادی توسط صنوف اغذیه فروش صورت گرفته اما اکنون با بیکاری این افراد و حجم عظیم بیکاران در جامعه مسائل و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد؛ لذا خواهشمندم دولت در تصمیم خود تجدید نظر نماید صنف اغذیه فروش میتواند پس از ساعت ۶ به صورت بیرون بر با حفظ و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهد.

احمدی شهریور تصریح کرد: فعالیت صنف پزندگان زمانی است که تمام صنوف فعالیت خود را تعطیل می کنند بسیاری از واحدهای صنفی اغذیه فروش گنجشک روزی هستند اگر واحدهای صنفی اجاره ای خود را به طور کامل تعطیل کنند توان پرداخت اجاره بها و ادامه معاش برای آنها غیر ممکن است. از سوی دیگر برخی از برندهای اغذیه فروش معروف در کشور که با تلاش و تجربه و به کار بردن سرمایههای هنگفت توانسته اند برندهای خوبی را در کشور ایجاد کنند و با جذب نیروهای بسیاری با اشتغال زایی به چرخه اقتصادی کشور کمک فراوانی نمودند اما با تعطیلی های اخیر باید با تحمل خسارات جبران ناپذیر، صنف را تعطیل کنند.

او در ادامه بیان کرد: لازم است این افراد درحوزههای مالیات، بیمه، حامل های انرژی از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند. واحد صنفی تعطیل می شود توان پرداخت مالیا، عوارض و حاملهای انرژی را ندارد.

احمدی شهریور در پایان متذکر شد: در تلاش هستیم تا بتوانیم دولت و ستاد ملی کرونا را متقاعد نماییم تا این واحدها بتوانند پس از ساعت ۶ بعد از ظهر تا پایان شب به فعالیت غذای بیرون بر مشغول باشند. امید است دولت به مشکلات و معضلات بیکاری و تعطیلی صنوف مقرر شده بیشتر توجه کند

کد خبر: ۵۲٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha