۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
عرضه مواد غذایی بسته بندی  ۳۰ درصد افزایش یافته است

عرضه مواد غذایی بسته بندی ۳۰ درصد افزایش یافته است

عزیزی، مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: با شیوع بیماری کرونا و تمایل بیشتر مردم به مصرف مواد غذایی بسته بندی، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: محمد حسین عزیزی در گفتگویی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی هم اکنون اقبال مردم برای استفاده از مواد غذایی بسته بندی بیشتر شده است.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات ارگانیک در کشور اظهار داشت: اگر در تولید محصولات غذایی شرایط ارگانیک رعایت شود بسیار خوب است و این مساله باید حداقل سه سال پایش تا مشخص شود که آیا مواد غذایی مورد نظر ما ارگانیک تولید شده است یا نه؟

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که زنجیره تولید آن با سیستم طبیعی بوده و در خاک آن سموم، مواد شیمیایی و کود استفاده نشده باشد.

وی با بیان اینکه تاییدیه استاندارد مواد غذایی ۱۱۰ هزار است گفت: اگر شرایط تولید این مواد غذایی فراهم شود بسیار خوب است، اما هم اکنون در ایران همه شرایط برای تولید مواد غذایی ارگانیک فراهم نیست.

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر رعایت استاداردهای در تولید مواد غذایی تاکید کرد و گفت: استاندارد، رعایت حداقل ها است که باید در تولید محصولی حتما باید رعایت شود و سازمان غذا و دارو اجازه نخواهد داد مواد غذایی مردم بدون رعایت استانداردها تولید شود.

عزیزی بیان کرد: ماموران بهداشت جزو ضابطین دادگستری محسوب می شوند و اگر در نظارت و تولید مواد غذایی تخلفی را شاهد باشیم، متخلفین به محاکم دادگستری معرفی می شوند.

ضرورت اهمیت به سلامت تولید مواد غذایی
مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای صیانت از سلامتی مردم هرگونه واردات مواد اولیه و مواد غذایی به کشور باید پس از ثبت در سامانه غذا و دارو باید مربوطه کد IRC  خود را دریافت کند و تا زمانی که این کد دریافت نشود، کالاهای وارد کنندگان از گمرک ترخیص نخواهد شد و پس از نمونه برداری و آزمایش کیفی آن و رعایت فاکتورهای سلامتی که باید در حد مجاز باشد، اجازه ترخیص صادر خواهد شد.

عزیزی بر اهیمت سلامت تولید مواد غذایی در کشور تاکید کرد و گفت: ضوابط سلامتی سلایق افراد نیست، بلکه با آزمایش همه مواد غذایی که به بازار عرضه می شود باید سلامت غذایی همه آنها ثابت شده باشد.  مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سلامت مواد غذایی مهم ترین مولفه یک غذای سالم برای مردم است و در فرآیند تولید مواد غذایی باید به سلامت محصول بیش از پیش توجه شود.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت مواد غذایی و سلامت آن وظیفه اصلی سازمان غذا و دارو است گفت: با برنامه ریزی مناسب درصددیم با توجه به آماده شدن سامانه ثبت محصولات غذایی داخلی، باید تمام فرآیندهای فرآروده های غذایی در این سامانه ثبت شود و اگر محصولات داخلی در این سامانه ثبت نشود، مجاز به عرضه نخواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha