۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
ایران جزء ۷ کشور برتر تولید کننده طلا و جواهر جهان

ایران جزء ۷ کشور برتر تولید کننده طلا و جواهر جهان

حسین زاده گفت: ایران جزء ۷ کشور برتر تولید طلا و جواهر در جهان است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران، بهمن حسین زاده با اشاره به افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران، گفت: ایران جزو هفت کشور برتر طلا و جواهر سازی در جهان است.

وی یادآور شد: ایران در المپیاد جهانی ساخت طلا وجواهر سازی کشور انگلستان سال ۲۰۱۱رتبه پنجم، در المپیادجهانی کانادا سال ۲۰۰۹دیپلم افتخار و رتبه هفتم، درسال۲۰۱۳ در آلمان رتبه دوم و مدال نقره، در سال ۲۰۱۵در برزیل دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان این مطلب که ما در زمینه ساخت طلا و جواهر سازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم اما در زمینه صادرات  صنعت جواهرسازی و تولید انبوه، دچار ضعف جدی هستیم، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه می تواند تاثیر به سزایی در رشد صادرات در این زمینه داشته باشد.

اسفندیار سیفی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز در حاشیه افتتاح دوازهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته با بیان این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آن ها تولید کننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه برتری دست یابد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از امروز تا ۲۶ بهمن از ۹ الی ۱۷ میزبان بازدید کنندگان است.

کد خبر: ۵٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha