۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
بازسازی ۲۹۶۵ واحد مسکونی و دامی زلزله‌زدگان میانه و سراب انجام شد
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بازسازی ۲۹۶۵ واحد مسکونی و دامی زلزله‌زدگان میانه و سراب انجام شد

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساختمانی دو هزار و ۹۶۵ واحد مسکونی و دامی مناطق زلزله زده میانه و سراب تمام شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با اشاره به سالگرد زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان‌های میانه و سراب افزود: زلزله زدگان تا حدودی سامان گرفته اند اما تعدادی از آنان به علل مختلف از جمله گرانی مصالح، هنوز سرپناه خود و دام هایشان را به سرانجام نرسانده اند.

وی با بیان اینکه در این زلزله شش هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی خسارت دیده بود، اظهار داشت: در این حادثه یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۳ هزار واحد احداث و ۳ هزار و ۵۵۲ واحد شهری و روستایی تعمیر شده و ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانکهای عامل معرفی شده است.

باباپور، با بیان اینکه در این مدت ۳ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری و ۴ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی و دامی پی کنی شده است، ادامه داد: برای ۴ هزار و ۱۷۶ واحد فنداسیون، ۴ هزار و ۴۸ واحد اسکلت و برای ۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی و دامی سقف اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله زده در میانه و سراب به شیوه نوین انجام شد، یادآوری کرد: مدیریت سریع و صحیح و اعطای وام‌های بلاعوض بعد از چند روز از وقوع زلزله منجر شد تا همه موضوعات به خوبی پیش رود.

باباپور، افزود: با توجه به فرارسیدن سرمای پاییز و زمستان و شرایط کرونایی کنونی، با تلاش مردم مناطق زلزله زده و حمایت بانک ها و دستگاه های دولتی کار بازسازی بقیه واحدهای آسیب دیده نیز انجام می شود.

کد خبر: ۵۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha