۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
خط لوله اتیلن میاندوآب به تبریز افتتاح می شود
فردا با حضور رییس دفتر رییس جمهور

خط لوله اتیلن میاندوآب به تبریز افتتاح می شود

تبریز- خط اتیلن میاندوآب به تبریز فردا با حضور رییس دفتر رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود واعظی فردا به تبریز می‌آید و قرار است در این سفر خط اتیلن میاندوآب به تبریز و فاز سوم متروی تبریز افتتاح شود.

شرکت و سخنرانی در جلسه شورای اداری استان و همچنین جلسه با فعالان اقتصادی استان از دیگر برنامه های واعظی در سفر به تبریز است.

خط لوله اتیلن غرب نامی آشنا در صنعت پتروشیمی ایران به حساب می‌آید، خط لوله‌ای که مجموعه‌ای از مجتمع‌های پتروشیمی در غرب کشور را به طول ۲ هزار و ۶۰۶ کیلومتر به هم متصل کرده تا در قالب ۳ فاز گاز اتیلن از منطقه عسلویه را به واحدهای مستقر در غرب، شمال غربی و جنوب غربی ایران برساند و نقطه پایانی آن میاندوآب در استان آذربایجان غربی است، که در ادامه این روند خط لوله انتقال میاندواب تا تبریز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قطعه دوم این خط لوله در دی ماه سال گذشته کلنگ زنی شد که طی یک پروسه زمانی ۳ ساله به مرحله تکمیل می‌رسد تا با وسعت ۱۵۴ کیلومتری مجتمع پتروشیمی میاندوآب را به مجتمع پتروشیمی تبریز وصل کند.

هدف گذاری اجرای این پروژه به این صورت بود که علاوه بر اتصال مجتمع‌های پتروشیمی واقع در غرب کشور و تامین خوراک آنها، از افزایش ظرفیت تولید ایجاد شده در بازارهای بین المللی در راستای افزایش صادرات استفاده کنند.

کد خبر: ۵٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha