۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
صادرات ۳۹ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران
مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛

صادرات ۳۹ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۹۷۱ تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۹۷۱ تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده که این میزان کالا پس از نظارت و تائید بازرسان استاندارد صادرات آن‌ها از مرز مهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال  جاری تاکنون، تعداد ۳۰۴ فقره اظهار نامه صادراتی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: این اظهار نامه‌ها برای محصولات صادراتی شامل مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع شیمایی، نساجی و بسته بندی و سلولوزی بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه همچنین در این مدت تعداد ۲۳۷ فقره آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی غیر مشمول استاندارد اجباری انجام شده است، گفت: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

کد خبر: ۵۲٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha