۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کشت ۲ محصول استراتژیک کشاورزی در قزوین افزایش می‌یابد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

کشت ۲ محصول استراتژیک کشاورزی در قزوین افزایش می‌یابد

قزوین- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشت محصولات استراتژیک گندم و جو در استان به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نسبت به سال زراعی قبل افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی الگوی کشت از سوی وزارت جهاد کشاورزی، میزان کشت گندم دیم طی سال زراعی جاری در استان قزوین به ۱۰۵ هزار هکتار افزایش می یابد که این رقم نسبت به سال زراعی قبل هفت هزار هکتار رشد یافته است.

وی افزود: میزان کشت گندم آبی نیز در استان قزوین سال زراعی جاری به ۴۸ هزار هکتار افزایش می یابد که نسبت به سال زراعی قبل هزار هکتار رشد می یابد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین از افزایش قابل توجه رشد کشت جو آبی در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت: براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، امسال ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت آبی این محصول اختصاص پیدا می کند که این رقم در سال زراعی گذشته ۲۴ هزار هکتار بود.

اسماعیلی اظهار داشت: برنامه کشت جو دیم در مزارع استان قزوین نیز از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در سال گذشته به هشت هزار هکتار در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی از گندم و جو به عنوان دو محصول مهم و استراتژیک یاد کرد که تقویت تولید و خودکفایی در تامین آنها از برنامه های دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: گندم پرمصرف ترین محصول کشاورزی دنیا و کشور به شمار می رود و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و یکی از برنامه های مهم دولت ها خودکفایی و قطع وابستگی در این محصول است.

اسماعیلی یادآور شد: جو نیز جزو زنجیره خوراک دام بوده و به شکل غیرمستقیم نقش مهمی در تولید و تامین محصولات دامی و کمک به تامین امنیت غذایی کشور دارد و رشد تولید آن جزو برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود

کد خبر: ۵۲٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha