۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کاهش ۴۸ درصدی مرسولات پستی در گمرک باشماق مریوان
ناظر گمرکات کردستان خبرداد:

کاهش ۴۸ درصدی مرسولات پستی در گمرک باشماق مریوان

کردستان- رحمانی‌پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: تعداد بسته‌های امانت پستی وارد شده به گمرک بین المللی باشماق مریوان طی هفت ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافت.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش تعداد مسافران ورودی و خروجی، میزان بسته های امانت پستی هم طی هفت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه امسال ۶۲ بسته امانت پستی به ارزش ۱۶ هزار و ۸۶۱ دلار وارد گمرک بین المللی باشماق مریوان شده است.

ناظر گمرکات کردستان تعداد بسته های خروجی از گمرک باشماق را ۱۹۹ بسته ذکر کرد و افزود: تعداد بسته های ورودی و خروجی به این گمرک در این مدت نسبت به هفت ماهه سال گذشته به ترتیب ۴۸ و ۸۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

ورود ۲۷ هزار مسافر از مرز باشماق
رحمانی پور یادآور شد: ۲۷ هزار و ۴۳۱ مسافر از این مرز وارد کشور شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۳ درصد کاهش داشته است.

وی از خروج ۲۳ هزار و ۴۵۲ مسافر در این مدت خبرداد و اظهار داشت: تعداد مسافران خروجی هم در هفت ماهه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۴ درصد کاهش یافت.

گمرک بین المللی باشماق مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، واردات و امور مسافربری فعال است و یکی از مرزهای رسمی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق است.

کد خبر: ۵۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha