۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
 تولید ۳.۳ میلیون تن پیاز سال زراعی ۹۸-۹۹ در کشور
مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید ۳.۳ میلیون تن پیاز سال زراعی ۹۸-۹۹ در کشور

اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت پیاز در سال زراعی ۹۸ -۹۹ در کشور ۶۸ هزار هکتار و میزان تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است.

به گزارش بازار، «حسین اصغری» افزود: در سال زراعی ۹۷ -۹۸ به میزان ۵۹ هزار هکتار پیاز در کشور کشت شد که حجم تولید این میزان سطح زیر کشت دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود.

وی اظهارداشت: همچنین سطح زیر کشت پیاز در سال زراعی ۹۶-۹۷ در کشور ۵۴ هزار هکتار و میزان تولید آن دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ا ی و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیاز به میزان کافی در کشور موجود است و به عبارتی کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: هزینه تمام شده تولید در بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اصغری بیان داشت: تمام نهاده های تولید مربوط به بخش کشاورزی در سال ۹۹ از شمول ارز ترجیحی خارج شده و همه این نهاده ها با ارز نیمایی در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: افزایش صادرات، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبارها و سردخانه ها و همچنین تولید جدید می تواند روی قیمت ها در بازار تاثیر داشته باشد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ا ی و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون تولید پیاز در مناطق جنوبی کشور به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: این پیاز روانه انبارها نمی شود بلکه از سر مزرعه بطور مستقیم به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

اصغری به افرادی که پیاز را انبار کرده و به بازار مصرف عرضه نمی کنند، هشداد داد: سطح زیر کشت پیاز در مناطق جنوبی کشور سطح زیر کشت بسیار خوبی است بنابراین اگر منتظرند قیمت ها تغییر آن چنانی پیدا کند این اتفاق نخواهد افتاد چون محصول جدید با سطح بسیار خوبی به بازار عرضه می شود.

وی در ادامه یادآورشد: ضرورت دارد دستگاه های نظارتی نیز ورود پیدا کنند و با کسانی که پیاز را انبار کرده و به بازار عرضه نمی کنند برخورد جدی با آنان داشته باشند.

کد خبر: ۵۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      لطفا صادر کنید امسال جیرفت بیش از حد پیاز کاشتن