۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی در بنادر کشور وجود ندارد
معاون امور بندری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی در بنادر کشور وجود ندارد

کوهساری، معاون امور بندری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پهلو دهی کشتی در بنادر کشور وجود ندارد.

به گزارش بازار، «فرهادمنتصر کوهساری» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: جدا از این تجهیزات خیلی خوبی در بنادر کشور خریداری و نصب شده است.

وی اظهارداشت: برای مثال ۱۶ میلیون یورو فقط مکنده غلات ۶۰۰ تن بر ساعت خریداری و در بندر امام خمینی، شهید رجایی، چابهارو همینطور در بنادر شمالی کشور نصب شده است.

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: خوشبختانه با نصب و راه اندازی این تجهیزات مدرن و به روز در اسرع وقت کالاها از کشتی ها در بنادر تخلیه و بارگیری می شود.

وی در ادامه از وجود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور خبردادو افزود: از این میزان سه میلیون و ۹۱۲ هزار تن در انبارها و سیلوهای غلات بنادر، ۵۶۵ هزار تن کالا روی شناوردر لنگرگاه ها و ۳۶۶ هزار تن هم پای اسکله قرار دارد.

منتصر کوهساری اظهارداشت: در حال حاضر بندر امام خمینی با دو میلیون و ۸۴۱ هزار تن رتبه نخست را از حیث تناژ کالا به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این کالاها شامل ذرت، گندم، جو، سویا، شکر، روغن خام، برنج ودانه های روغنی است.

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران یادآورشد: رتبه دوم و سوم بیشترین تناژ کالا به بندر شهید رجایی با ۳۹۰ هزار تن و امیر آباد با ۳۰۰ هزار تن تعلق می گیرد.

کد خبر: ۵۲٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha