۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کمبودی برای تامین لاستیک خودروهای سبک در لرستان نداریم
رئیس اتاق اصناف لرستان:

کمبودی برای تامین لاستیک خودروهای سبک در لرستان نداریم

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه کمبودی برای تامین لاستیک خودروهای سبک نداریم‌، گفت: توزیع لاستیک فقط با ارز نیمایی انجام و دیگر با ارز دولتی امکان‌پذیر نیست.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار، بازار، اظهار داشت: در خصوص تامین لاستیک‌های سبک هیچگونه مشکلی نداریم و توزیع آن بین مردم از طریق اتحادیه‌ها به صورت منظم انجام می‌شود ولی اگر کمبودی باشد احتمالاً در خصوص لاستیک‌های سنگین است.

وی با بیان اینکه افراد با در دست داشتن برگ سبز و کارت ماشین می‌توانند یک جفت لاستیک با ارز نیمایی دریافت کنند سپس برگ سبز آن‌ها مهر می‌شود و دیگر نمی‌توانند با آن برگ مهرشده مجدداً برای دریافت لاستیک مراجعه کنند.

‌رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه ممکن است وقفه هفت تا ۱۰ روزه برای توزیع مجدد به وجود آید، عنوان کرد: در حال حاضر توزیع لاستیک به صورت مرتب انجام می‌شود البته توزیع لاستیک سنگین برعهده راه و ترابری است و در حوزه ما نیست.

اسبکوه تصریح کرد: بسیاری از مردم بدون اینکه به لاستیک نیاز داشته باشند آن را خریداری و در بازار آزاد می‌فروشند؛ البته ما بر این موضوع نظارت کردیم و توزیع لاستیک را که تا قبل از آن با عاملان فروش بود از آن‌ها گرفتیم و اتحادیه لاستیک فروشان این کار را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه سه بازرس از طرف سازمان صمت، دو بازرس از طرف اتاق اصناف و رئیس اتحادیه بر توزیع لاستیک نظارت می‌کنند، افزود: بازرسان ماشین‌ها را بررسی می‌کنند تا درصورتی که نیاز به لاستیک داشته باشند به آنها واگذار شود.

رئیس اتاق اصناف لرستان‌ با بیان اینکه توزیع لاستیک با ارز نیمایی صورت می‌گیرد و دیگر با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی نیست، گفت: هر جفت لاستیک ۸۵۰ هزار تومان و چهار حلقه آن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی افزود: تعداد خودروهای کشور بیش از حد است و اگر مصرف درست انجام و کارها حساب شده باشد با کمبود مواجه نمی‌شویم ولی در مجموع با شرایط فعلی تحریم، وضعیت نسبتاً خوب است.

اسبکوه عنوان کرد: میزان مصرف لاستیک برای هر ماشین متفاوت است و بستگی به نحوه مصرف و رعایت کردن راننده دارد ولی به صورت میانگین هر لاستیک دو تا چهار سال و حتی برخی از آن‌ها پنج سال کار می‌کنند.

کد خبر: ۵۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha