۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
شهروندان در احقاق حقوق خود از بازار کوتاه نیایند
رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر:

شهروندان در احقاق حقوق خود از بازار کوتاه نیایند

بوشهر- رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: شهروندان در احقاق حقوق خود از بازار کوتاه نیایند.

مصطفی گراشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهروندان بوشهری باید مطالبه گری را به عنوان یک فرهنگ بی‌بدیل در کلیه مناسبات اجتماعی خود وارد کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با اشاره به کمپین بدون قیمت نخریم گفت: مطالبه گران اجتماعی برای نظارت عمومی بر بازار به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: اطلاع از قیمت کالا اولین حق شهروندان به عنوان مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است و ایجاد پویش "بدون قیمت نخریم" موجب ایجاد بزرگ‌ترین شبکه نظارت همگانی خواهد شد.

گراشی تأکید کرد: ازآنجاکه ادامه بقای واحدهای صنفی منوط به حضور، رضایت و هزینه کردن شهروندان است شهروندان نمی‌بایست نسبت به نقش بی‌نظیر خود در رونق بازار کم توجه باشند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت آگاه بودن شهروندان از قیمت تمام اقلام موجود در بازار تأکید کرد: مردم با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون قیمت، می‌توانند این تخلفات را به بازرسی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی هدف شکل‌گیری نهادهای مدیریت بازار را حمایت توأمان از حقوق مصرف‌کننده و عرضه‌کننده دانست و گفت: ازآنجاکه تولید و توزیع هرگونه کالا و خدمات مستقیماً توسط مردم حمایت می‌شود و آن‌ها روح زنجیره تولید تا توزیع و مصرف هستند مدیریت قیمت اولین حق آن‌هاست که همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت اقتصادی باید از آن صیانت کنند.

گراشی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بخش قابل‌توجهی از تخلفات صنفی که در سراسر کشور و استان بوشهر رخ می‌دهد ناشی از عدم درج قیمت کالا و فقدان شفافیت در محدوده‌های قیمتی است.

وی تصریح کرد: شهروندان با پویش بدون قیمت نخریم می‌توانند هم سیستم اقتصاد خرد حوزه بازار را سالم‌سازی کرده و هم مانع از اجحاف به خود و سایر شهروندان شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر خاطرنشان کرد: اتاق اصناف مرکز استان، واحد بازرسی اتاق، اتحادیه‌های صنفی شهرستان بوشهر و کلیه عوامل مدیریتی بازار برای کارآمدی و همه‌گیر شدن پویش بدون قیمت نخریم کنار مطالبه گران اجتماعی، شهروندان عزیز و گرامی ایستاده‌اند و از آن‌ها حمایت قاطع خواهند کرد.

کد خبر: ۵٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha