۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کاهش خسارات احتمالی سیل‌ های امسال، منوط به پیش بینی سریع و دقیق است
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

کاهش خسارات احتمالی سیل‌ های امسال، منوط به پیش بینی سریع و دقیق است

نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم آغاز به کار مرکز پایش، پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: به دستگاه‌های استانی ابلاغ کرده ایم که در موضوع تغییر اقلیم باید از نظرات سازمان هواشناسی تبعیت کرده و از اعلام آمار متناقض، خودداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت کشور، اسماعیل نجار در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: سازمان مدیریت بحران به دستگاه‌های استانی ابلاغ کرده است که در موضوع تغییر اقلیم باید از نظرات سازمان هواشناسی تبعیت کرده و از اعلام آمار متناقض، خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه پیش بینی ها باید دارای دقت بالا و از طریق سازمان تخصصی انجام پذیرد، افزود: برخی چالش ها بین سازمان هواشناسی با دستگاه‌های دیگر نظیر وزارت نیرو وجود دارد مثلا امسال سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی کرده بود در حالیکه وزارت نیرو بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیمتر پیش بینی می‌کرد.

نجار با اشاره به آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور برای تقویت ایستگاه‌های سنجه‌ای هواشناسی در کشور گفت: معتقدیم هرچقدر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از مداخلات جوی دقیق‌تر و زودتر باشد خسارات جانی و مالی این مخاطرات جوی کمتر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بارندگی‌های فروردین امسال کمتر از فروردین سال گذشته نبود، اما با پیش بینی تدابیر لازم، خسارات سیل‌های امسال به شدت کاهش یافت.

وی تغییر اقلیم و خشکسالی و پراکنش و زمان باران را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: با توجه به سیل خیز بودن کشور و بروز برف‌های سنگین، سازمان هواشناسی باید از نظر تجهیزات و امکانات توسعه بیشتری یابد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بسیاری از پیش بینی‌های سازمان هواشناسی اخیرا دقیق‌تر شده و با تعاملات مثبت موجود، بسیاری از پیش بینی‌ها سریعتر و دقیق تر انجام می‌شود.

کد خبر: ۵۲٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha