۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۳۱۰ هزار واحد صنفی از روز سه شنبه ساعت ۱۸ تعطیل!
رئیس اتاق اصناف تهران در گفت وگو با بازار عنوان کرد؛

۳۱۰ هزار واحد صنفی از روز سه شنبه ساعت ۱۸ تعطیل!

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه لازم الاجراست و همه واحدهای صنفی در تهران موظفند از۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه سال جاری ساعت ۱۸ به کار خود پایان دهند.

بازار؛ گروه اصناف: «قاسم نوده فراهانی» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: بیش از این واحدهای صنفی گروه سه و چهار تعطیل بودند و همچنان تعطیلی آنها به قوت خود باقی است تا بتوانیم زنجیره شیوع این بیماری را از بین ببریم.

وی اظهارداشت: طبق مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا به جز واحدهای صنفی مجاز، تمام صاحبان مشاغل گروه دو از روز ۲۰ آبان ماه باید ساعت ۱۸ واحدهای خود را تعطیل کنند.

نوده فراهانی بیان کرد: با تعطیلی واحدهای صنفی در تهران تردد و رفت و آمد شهروندان در سطح شهر بسیار کاهش می‌یابد و انتظار داریم تمام واحدهای صنفی در تهران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کنند، زیرا که مصوبات ستاد ملی کرونا برای تمام واحدهای صنفی در سطح کشور و تهران لازم الاجراست.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: با این مصوبه هر واحد صنفی بعد از ساعت ۱۸ در تهران باز باشد با آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآورشد: بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همگان است تا جان افراد و شهروندان بیش از این به خطر نیافتد.

نوده فراهانی با بیان اینکه در این شرایط همه باید مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنند، اظهارداشت: در این صورت شاهد از ریشه کن شدن این بیماری خطرناک  در کشور خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: در تهران هم اکنون بیش از ۲۸۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند و ۳۰ هزار واحد نیز بدون پروانه کسب فعالیت دارند و این نشان می دهد که هم اکنون حدود ۳۱۰ هزار واحد صنفی باید از ساعت ۱۸ فعالیت خود در تهران تعطیل کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که در حال حاضر روزانه به طور متوسط حدود ۴۰۰ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و جا دارد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی بتوانیم زنجیره شیوع این بیماری را در هر کجای کشور قطع کنیم تا شاهد کاهش جان باختگان این ویروس منحوس در کشور باشیم.

شایان ذکر است که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین آمار جانباختگان کرونا گفته است: تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۳ نفر ( ۱۷ آبان ماه) از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری در باره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند و با احتساب این، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

وی بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین ۵۵۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون پنج میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

کد خبر: ۵۲٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      0 0
      فقط کافیه ببینید شهرهای کربلا و نجف اشرف چطور از بیماری کرونا وضعیت سفید شدند همان پروتکل ها را اجرا کنید تا بیماری کرونا از بین بره . اینقدر هم جان مردم بیگناه را با ندانم کاری هاتون نگیرین که باید جواب پس بدین .