۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس تقدیم شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس تقدیم شد

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ارائه گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پس از اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس، دولت مکلف شد، بودجه شرکت‌های دولتی را یک ماه زودتر از لایحه بودجه سنواتی به مجلس تقدیم کند، بنابراین گزارش بودجه شرکت‌های دولتی باید ۱۵ آبان ماه هر سال به مجلس ارائه شود.

 محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ارائه بودجه شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به مجلس خبر داد و گفت: دولت مطابق زمانبندی مندرج در قانون، گزارش بودجه ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کرده است.

براساس تبصره (۴) ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، بودجه تفصیلی سال‌جاری و عملکرد بودجه مصوب شش‌ماهه اول سال‌جاری تمامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌ها و مؤسساتی که مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل: شرکت‌های تابعه وزارت نفت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بیمه مرکزی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بودجه پیشنهادی سال آینده آنها و شاخص‌های کلان کل بودجه را تا پانزدهم آبان‌ماه هر سال به همراه گزارش ارزیابی بر مبنای شاخص‌های مالی و عملکردی به تفکیک به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بلافاصله گزارش‌ بودجه شرکت‌های دولتی را به دیوان محاسبات کشور ارجاع می‌دهد تا دیوان پس از بررسی و اظهارنظر، گزارش خود را ظرف مدت بیست روز جهت تصویب به کمیسیون مذکور ارائه کند. گزارش کمیسیون ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه بودجه کل کشور طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۵۲٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha