۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
جلوگیری از احداث سد کارا کورت، نیازمند دیپلماسی فعالانه دولت است
نماینده مردم کرج در مجلس:

جلوگیری از احداث سد کارا کورت، نیازمند دیپلماسی فعالانه دولت است

عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس، گفت: احداث سد کارا کورت علاوه بر نابود کردن دشت مغان، زیست بوم منطقه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند و نمی‌توانیم به‌ اقدامات دیپلماتیک دولت در این زمینه نمره قبولی بدهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نظارت میدانی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار، گفت: وقتی با نگاه رشد محور و صادرات محور به منابع اقتصادی نگریسته شود و همچنین درصدد رفع مشکلات عرصه تولید گام برداریم، حصول استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در امر کشاورزی سهل ‌الوصول‌تر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معضل و چالش جدی برای دشت حاصل‌خیز مغان، احداث سد کارا کورت بر روی رود ارس از طرف کشور همسایه است، ادامه داد: احداث سد کارا کورت علاوه بر نابود کردن دشت مغان، زیست بوم منطقه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند و مجموعه دولت اعم از وزارت خارجه و وزارت نیرو که باید دیپلماسی فعالانه‌ای داشته باشند در این مسئله نمره‌ی قبولی دریافت نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: دولت باید برای احقاق حقوق کشور و ساکنین منطقه مسئولانه‌تر موضوع احداث سد کارا کورت را پی گیری کنند مجلس هم در این رابطه نقش خود را انجام می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه در حوزه دامپروری نیز کشت و صنعت مغان جایگاه خوبی می تواند داشته باشد، افزود: متاسفانه از ظرفیت‌های موجود در کشت و صنعت مغان استفاده نمی شود، از آن مجموعه با این ظرفیت عظیم انتظار بیشتری می رود؛  تولید روزانه ۱۴۳ تن شیر پایین تر از حد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود که با اجرای طرح توسعه دامپروری و افزایش بهره وری، مجموع تولید و عملکرد، به ازای هر راس گاو افزایش پیدا کند، ادامه داد: دامداران کشور با مشکل تامین نهاده روبه رو هستند و در این مجموعه نیز این مشکل وجود دارد که لازم است با مدیریت بهتر درصد بالایی از نهاده ها در داخل کشت و صنعت تولید شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، گفت: عمده مشکلات دامداران منطقه مغان مانند سایر دامداران در زمینه تأمین نهاده‌های دامی شامل ذرت و سویا است که راه‌حل آن هماهنگی دستگاه ها، شفاف سازی و روان‌سازی نظام توزیع عادلانه و فوری نهاده‌های دامی در گمرکات کشور بوده، این راه حل با اقدام عاجل وزارت جهاد کشاورزی عملی می‌شود.

کد خبر: ۵۲٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha