۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
روغن در شهرستان های تهران نایاب شد/ عدم نظارت بر نحوه توزیع
فیلم استان؛

روغن در شهرستان های تهران نایاب شد/ عدم نظارت بر نحوه توزیع

تهران- روغن خوراکی در حالی در شهرستان های استان تهران دیده می شود، که بررسی ها حاکی از ردپای عدم نظارت بر توزیع در این نایابی است.

به گزارش خبرنگار بازار، روغن خوراکی در حالی در شهرستان های استان تهران دیده می شود، که بررسی ها حاکی از ردپای عدم نظارت بر توزیع در این نایابی است.

صف روغن جامد در بسیاری از شهرستان های این استان از جمله فیروزکوه، بهارستان، دماوند، شمیرانات و پیشوا و ... در مقابل مراکز توزیع روغن در حالی است، که مردم برای خرید روغن ترس از کرونا را نیز کنار گذاشته اند.

در این شرایط فروشگاه‌هایی که اقدام به توزیع روغن به ویژه روغن جامد می کنند، شاهد تجمع شهروندان بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.

 آنچه در این میان مطرح می شود این است که مقصر واقعی کیست، مردم یا مسئولان، یا برخی از مغازه دارانی که دست به احتکار زده و وضعیت را بدتر می سازند یا مسئولانی که نظارت صحیحی بر بازار ندارند؟

این کمبودها در فروشگاه ها در حالی است که برخی از دست فروشان اقدام به فروش روغن جامد می کنند.

ورامینی ها در نزدیکی یکی از بزرگترین کارخانجات روغن زندگی می‌کنند، ولی در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت های این شهرستان نیز روغن خوراکی وجود ندارد، یکی از شهروندان ورامینی به خبرنگار بازار گفت: از مسئولان می خواهم توضیح دهند، محصولات کارخانه‌ روغنکشی ورامین که بو و معضلات محیط زیستی آن برای شهروندان است، به کجا می‌رود که مردم از نبود روغن گلایه دارند؟

البته ۱۳ عامل توزیع روغن نباتی در ورامین در جوادآباد، دهوین، میدان رازی، خیابان ۱۵ خرداد، ابتدای خیابان دانشسرا، محله کارخانه قند، شهرک مدرس و خیرآباد به مردم معرفی شدند و همچنین بازرسان اداره صمت ورامین با شماره ۰۲۱۳۶۲۴۱۱۱۳ و ۰۲۱۳۶۲۴۱۱۲۴ آماده دریافت شکایت های مردمی در خصوص توزیع روغن نباتی هستند.

ساعت توزیع روغن در این مراکز نیز ۱۰ صبح اعلام شده است، اما همین اعلام و همین محدودیت توزیع سبب ایجاد تجمع و نیز از بین رفتن پروتکل های بهداشتی در ورامین، به عنوان یکی از دو شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونا در استان تهران خواهد شد.

البته در اسلامشهر، مسعود مرسلپور، فرماندار این شهرستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از تامین و توزیع ۴۳۵ تن روغن مایع برای مصرف واحدهای تولید محصولات غذایی این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ تن روغن مایع نیز برای فروش در واحدهای صنفی تامین شده است.

البته وی از محل و زمان توزیع اطلاعاتی ارائه نکرد و به نظر می رسد، که توزیع به صورت عمومی و عمده در فروشگاه ها انجام می شود.

یکی از شهروندان شهر قدس در غرب استان تهران نیز در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: در این اوضاع اقتصادی و تحریم کشور، چرا باید برخی کسبه شهرمان ما را تحریم کرده و از توزیع روغن خودداری کنند.

محمد مهدوی افزود: فروشگاهی در «سرقنات» با اینکه روغن داشت، از فروش روغن خودداری می کرد و فقط با خرید اجناس دیگر یک عدد روغن به خریداران می فروخت.

وی گفت: از ماموران تعزیرات خواهش می کنم، با این موارد برخورد کنند.

کد خبر: ۵۲٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha