۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
افزایش قیمت برنج منصفانه است!
دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج:

افزایش قیمت برنج منصفانه است!

علیزاده شایق، دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج کشور گفت: مگر قیمت شیر و تخم مرغ و بقیه محصولات افزایش پیدا نکرده است!؟ اگر قیمتها را مقایسه کنیم می‌بینیم که میزان افزایش قیمت برنج نسبت به سال گذشته از دیگر کالاها منصفانه تر است.

به گزارش بازار، جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج کشور گفت: سازمان‌های نظارتی که باید به این قضیه ورود می‌کردند متأسفانه خودشان را به کلی کنار کشیده‌اند.

وی با اعلام تولید حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج ایرانی در سال جاری اظهار کرد: میانگین مصرف سرانه برنج در ایران ۳۶ کیلو است که بر این اساس، نیاز کشور به برنج حدود سه میلیون تن محاسبه می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج کشور در رابطه با نیاز واقعی کشور به برنج اظهارکرد: عده‌ای نیاز کشور به برنج را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرده‌اند درصورتیکه نیاز واقعی ما فقط ۶۰۰ هزار تن برنج است و این کسری باید طوری تنظیم شود که در طول سال امکان واردات داشته باشیم.

علیزاده شایق نظارت صحیح بر اجرای قوانینی مانند «جلوگیری از تبدیل اراضی» و تنظیم درست بازار را خواستارشد و گفت: اراضی در حال تبدیل شدن هستند و در تمام ساحل هم شهرک سازی می‌شود و این درحالیست که ما قانون «جلوگیری از تبدیل اراضی» را هم داریم.

وی درباره ماندن برنج‌های وارداتی در گمرک اظهارکرد: این اولین بار است که ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرک مانده و اگر مدت آن طولانی تر شود فاسد خواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج کشور با تأکید بر لزوم حمایت از ارقام پرمحصول مانند برنج در داخل کشور گفت: در این صورت حدأقل به خودکفایی نزدیک تر خواهیم شد اما مصرف برنج در خانواده‌ها روز به روز در حال کمتر شدن است.

علیزاده شایق درباره چرایی افزایش قیمت برنج و کاهش مصرف خانوارها گفت: مگر قیمت شیر و تخم مرغ و بقیه محصولات افزایش پیدا نکرده است!؟ اگر قیمتها را مقایسه کنیم می‌بینیم که میزان افزایش قیمت برنج نسبت به سال گذشته از دیگر کالاها منصفانه تر است.

کد خبر: ۵۲٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha