۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
توزیع روغن موتور در بازار ۲۴ درصد افزایش یافت
بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران در گفتگو با «بازار»:

توزیع روغن موتور در بازار ۲۴ درصد افزایش یافت

حیدری، بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران گفت: با توزیع ۵۴ میلیون لیتر روغن موتور بیشتر در بازار، در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، توزیع روغن موتور ۲۴ درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه صنعت: مهران حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در شش ماهه سال گذشته چهار تولید کننده بزرگ روغن موتور در کشور  ۲۲۶ میلیون لیتر روغن موتور در بازار توزیع کردند، افزود: این در حالی است که  در شش ماهه اول امسال ۲۸۰ میلیون لیتر روغن در سطح کشور توزیع شده است و این نشان می دهد که ما در بازار کمبودی نداریم.  

وی با اشاره به میزان تولید روغن موتور در شش ماهه نخست امسال افزود: تا پایان شهریورماه امسال در مجموع ۲۹۴ میلیون لیتر روغن موتور در چهار کارخانه بزرگ کشور تولید شده است در حالی که سال گذشته در این مدت در این کارخانجات ۲۳۸ میلیون لیتر روغن موتور تولید شده بود.

حیدری با بیان اینکه با وجود افزایش تولید و توزیع روغن موتور عده ای سودجو روغن موتور را با قیمت بالاتری به مشتریان عرضه می کنند، گفت: تاکنون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن موتور موافقت نکرده و ما همچنان منتظر ابلاغ این افزایش قیمت هستیم.

بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران تاکید کرد: همچنان که تولید روغن موتور در کارخانجات داخلی با قیمت قبلی ادامه دارد،  توزیع آن نیز در بازار ادامه دارد و متوقف نشده است.

شایان ذکر است که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید، کارخانجات تولید کننده روغن موتور درخواست کرده اند که قیمت روغن موتور افزایش یابد و در این راستا ظاهرا سازمان حمایت با افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور بنزینی و ۵۳ درصدی روغن موتور دیزلی موافقت کرده، اما تاکنون آن را به تولید کنندگان ابلاغ نکرده است.

گزارش میدانی خبرنگار بازار حاکی از این است که هم اکنون برخی از برندهای روغن موتور در بازار کم شده و بیشتر روغن فروشان در خیابان ملت با ۴۰ درصد افزایش قیمت، روغن مورد نیاز مشتریان را عرضه می کنند.

کد خبر: ۵۲٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha