۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کامیون‌های بدون بارنامه مجاز اجازه خروج از گمرک قزوین را ندارند
معاون استاندار قزوین:

کامیون‌های بدون بارنامه مجاز اجازه خروج از گمرک قزوین را ندارند

قزوین- معاون استاندار قزوین گفت: نباید به کامیون بدون بارنامه مجاز اجازه تردد در گمرک قزوین داده شود تا از این طریق امکان رصد کالاهای خارج‌شده و مبارزه با قاچاق کالا میسر شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد درباره مشکلات بارگیری و باربری از گمرک استان قزوین اظهار داشت: متاسفانه فقط ۲۸ درصد کامیون‌های باربری که از گمرک قزوین خارج می‌شوند، بارنامه از شرکت‌های مجاز باربری دارند که آمار قابل‌ توجه و نگران‌کننده‌ای در حوزه حمل‌ونقل استان است.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بارنامه‌های مختلف گمرک توسط نیروی انسانی و دستگاه‌های هوشمند اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای حمل‌ونقل استان قزوین تصمیم گرفتیم که افرادی به صورت خاص در خروجی‌های گمرک قزوین مستقر شوند و با کمک دوربین و سامانه‌های هوشمند بارنامه‌های مختلف را کنترل کنند.

فرخزاد ادامه داد: همچنین ماموران گمرک باید در مورد کنترل واقعی‌ بودن این بارنامه‌ها حتماً آموزش‌های لازم را ببینند و اگر نیاز است روی بارنامه‌های مجاز هولوگرام نصب شود تا پلیس راه و نیروی انتظامی بتوانند بارنامه‌های جعلی را بلافاصله تشخیص دهند و جلوی عبور کامیون‌های حاوی چنین بارهایی را بگیرند.

رئیس شورای حمل‌ونقل قزوین با تاکید بر لزوم ساماندهی شرکت‌های باربری در استان قزوین گفت: با رصد و پایش مرتب و مستمر این شرکت‌ها امکان قاچاق کالا در سطح استان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و تجربه‌های جهانی هم نشان داده که بهترین راه برای مبارزه با قاچاق کالا کنترل حمل‌ونقل آن از مبدا است.

فرخزاد افزود: باید مشکلات اقتصادی و معیشتی فعالان حوزه حمل‌ونقل را برطرف کنیم تا گرایش به ایجاد اعمال غیرقانونی و قاچاق کالا در این قشر کمتر شود. ضمن اینکه میزان تخلفات این حوزه در استان قزوین نسبت به استان‌های همجوار خیلی کمتر است.

کد خبر: ۵۲٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha