۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
مشکل دیرینه تامین آب در شهرستان جم؛ انتقال میلیون‌ها لیتر آب با تانکر
وقتی وعده‌ها محقق نمی‌شود؛

مشکل دیرینه تامین آب در شهرستان جم؛ انتقال میلیون‌ها لیتر آب با تانکر

بوشهر- مشکل آبرسانی به شهرستان جم سال‌ها به عنوان یک دغدغه اساسی برای مردم این دیار مطرح است ولی هنوز به نتیجه لازم نرسیده است.

سعید رضایی، بازار؛ شهرستان جم در جنوب استان بوشهر از نظر آب و هوایی بهترین شرایط را در این استان گرم و خشک دارد و به عنوان نگین سبز بوشهر نیز شناخته می‌شود.

استقرار صنعت عظیم پالایشگاه گاز در این شهرستان به جای اینکه برکاتی برای مردم این دیار داشته باشد، دردسرهای زیادی برای آنها به ارمغان آورده است و مشکلی به مشکل آنها افزوده است.

به دنبال توسعه صنعت در شهرستان جم، آب این شهرستان با کمبود زیادی روبرو بوده است به صورتی که بخش عمده آب مصرفی مردم این شهرستان روزانه با تانکر فاصله چند ده کیلومتری را طی می‌کند تا به جم برسد.

حمل میلیون‌ها لیتر آب به شهرستان جم با تانکر، هزینه‌های بسیار زیادی دارد که با تولید آب و ایجاد شبکه آبرسانی می‌توان بسیاری از این مشکلات و هزینه‌ها را کاهش داد.

سال‌ها است که پروژه احداث آب‌شیرین‌کن در سیراف و خط انتقال آن تا جم آغاز شده است ولی هنوز وعده‌های مسئولان برای تکمیل این طرح محقق نشده و مردم جم همچنان چشم انتظار هستند.

لزوم تسریع در رفع مشکل آب جم
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار بازار گفت: آب یکی از مشکلات مهم و اساسی در جنوب استان بوشهر است که تلاش داریم با پیگیری مستمر زمینه رفع این مشکل را فراهم سازیم.

حجت‌الاسلام موسی احمدی یکی از اقدامات مهم و اساسی در رفع مشکل آب شهرستان جم را احداث آب‌شیرین‌کن در سیراف و خط انتقال دانست و اضافه کرد: اعتبارات زیادی برای این طرح تخصیص یافته که بخش زیادی از پروژه تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارکنان صنعت نفت و گاز در شهرستان جم سکونت دارند و تاسیسات پالایشگاهی در این شهرستان مستقر است، افزود: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت نفتی‌ها زمینه تسریع در تکمیل این پروژه فراهم شود.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ظرفیت آب‌شیرین‌کن سیراف را ۲۸ هزار مترمکعب در روز دانست و اظهار کرد: با رسیدن آب این تاسیسات به جم بخش عمده مشکل اهالی در تامین آب مورد نیاز رفع می‌شود.

شیرین‌سازی آب دریا و انتقال به جم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات آب شرب مردم شهرستان جم تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و پروژه بسیار مهمی را در دست اجرا داریم.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به ساخت یک آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی در سیراف برای تامین آب مورد نیاز شهرستان جم اظهار کرد: همچنین خط انتقال آب از سیراف به جم به طول ۳۲ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: شبکه آبرسانی به شهرستان جم شامل خطوط لوله آبرسانی، شبکه برق، مخازن ذخیره آب، ساختمان بهره‌برداری و ایستگاه‌های پمپاژ است که روند تکمیل آن با جدیت ادامه دارد.

تسریع در تکمیل شبکه آبرسانی جم
استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مردم جم با مشکلاتی در زمینه تامین آب شرب مصرفی روبرو هستند که تلاش داریم با تسریع در تکمیل طرح آبرسانی به این شهرستان مشکلات را کاهش دهیم.

فاز اول پروژه آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد تا بخشی از مشکلات آب شرب در این شهرستان را حل کند

عبدالکریم گراوند با اشاره به تکمیل فاز اول پروژه آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم تا پایان سال جاری اظهار کرد: این طرح نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز شهرستان جم خواهد داشت و برای تکمیل آن پیگیری زیادی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه از اولویت‌های استان است، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم آبرسانی به شهرستان جم، خط انتقال برق است که پیگیری‌های لازم برای برای اجرای طرح خط انتقال برق این پروژه انجام شده است.

استاندار بوشهر از تامین اعتبارات مورد نیاز شبکه برق آبرسانی به شهرستان جم خبر داد و افزود: اعتبارات برق‌رسانی توسط وزارت نیرو تامین و به قرارگاه خاتم مجری پروژه پرداخت شده است.

وی با اشاره به تامین آب مورد نیاز مردم شهرها و روستاهای جم و مجموعه نفت در این شهرستان ادامه داد: از سوی وزارت نفت، پیش پرداخت پروژه خط انتقال برق آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم تامین شده است.

آبرسانی به جم در اولویت است
حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور چندی پیش در بازدید از روند اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان جم با تاکید بر تسریع اجرای این پروژه اظهار داشت: تکمیل طرح‌های آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا اقدامات مهم و موثری عملیاتی شده است.

کارخانه شیرین سازی آب دریا در شهرستان جم به حجم تولید ۲۸ هزارمتر مکعب آب‌شیرین در شبانه‌روز اجرایی شده که تکمیل این پروژه در اولویت برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب قرار دارد

وی هدف از سفر به شهرستان جم را بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی دانست و با تاکید بر حمایت ویژه از تکمیل پروژه آبرسانی افزود: کارخانه شیرین سازی آب دریا در شهرستان جم به حجم تولید ۲۸ هزار متر مکعب آب‌شیرین در شبانه‌روز اجرایی شده که تکمیل این پروژه در اولویت برنامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با تاکید بر تسریع تکمیل خط انتقال آب شهرستان جم گفت: آبرسانی به این شهرستان در برنامه‌های امسال این شرکت قرار دارد که اجرای خط انتقال آن به طول ۳۲ کیلومتر مورد توجه ویژه است.

با توجه به مشکلات مردم شهرستان جم در حوزه آب شرب، می‌طلبد که مسئولان این‌بار برای تحقق وعده‌های خود عزمی جدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه داشته باشند.

کد خبر: ۵۲٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha