۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
بدره شهری در انتظار توسعه اقتصادی/ ظرفیت‌های شهرستان شکوفا نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

بدره شهری در انتظار توسعه اقتصادی/ ظرفیت‌های شهرستان شکوفا نشد

ایلام- بدره از جمله شهرستان‌های تازه تاسیس استان ایلام به رغم داشتن ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری، هنوز با توسعه اقتصادی مطلوب فاصله دارد و ظرفیت‌های مهم شهرستان شکوفا نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: بدره که در سال ۱۳۹۲ به شهرستان تبدیل شده، یکی از مهمترین مناطق پرظرفیت استان ایلام در بخش گردشگری و کشاورزی به ویژه با وجود سد سیمره است.

علاوه بر سد سیمره، وجود کبیرکوه و مناطق مهم گردشگری دیگر باعث شده این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش گردشگری برخوردار باشد.

آبگیری سد سیمره در سال‌های اخیر باعث به وجود آمدن جاذبه‌های گردشگری مهمی در شهرستان مثل تنگه کافرین شده که شهرت آن جهانی شده و در سال‌های اخیر گردشگران خارجی نیز از این منطقه بازدید کرده‌اند.

وجود سد سیمره باعث فراهم شدن ظرفیت‌های مهمی برای توسعه کشاورزی و تبدیل اراضی دیم شهرستان به آبی نیز شده ولی تاکنون این مهم در شهرستان تحقق نیافته است.

در سال‌های اخیر طرح‌هایی برای ایجاد چند ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به اراضی دیم شهرستان اجرایی شده که هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

همچنین برای استفاده از بخش گردشگری تنگه کافرین، چند طرح زیرساختی در حال اجرایی شدن است، اما هنوز این منطقه از زیرساخت‌های مناسب از جمله راه مناسب برخوردار نیست.

تنگه کافرین؛ جاذبه‌ای با ظرفیت اقتصادی بسیار بالا
یک کارشناس گردشگری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حالی که تنگه کافرین در شهرستان بدره یکی از جاذبه‌های مهم کشور شناخته می‌شود، متاسفانه کمترین استفاده اقتصادی از این تنگه در حال حاضر انجام می‌شود.

علیرضا پوراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی، اشتغال و کسب درآمد در این تنگه، افزود: متاسفانه در حال حاضر این جاذبه که در سال‌های اخیر مورد استقبال گردشگران خارجی هم قرار گرفته از نبود سرمایه گذاری رنج می‌برد.

وی افزود: در سال‌های اخیر وعده‌های زیادی برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری، پل معلق و…در این منطقه داده شده ولی هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

واقعیت این است که باید زیرساخت‌های ارتباطی نظیر برق، راه، آب و…در این منطقه برای حضور سرمای گذاران فراهم شود

پوراحمد بیان کرد: واقعیت این است که باید زیرساخت‌های ارتباطی نظیر برق، راه، آب و…از سوی دستگاه‌های متولی در این منطقه برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.

وی گفت: در این منطقه با طرح‌های مختلف گردشگری می‌توان تعداد زیادی شغل برای جوانان بومی منطقه ایجاد کرد و بخش مهمی از توسعه اقتصادی را در شهرستان محقق کرد.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تنگه کافرین
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سه منطقه ساحلی رماوند، له‌لار و تنگ کافری در کنار دریاچه سد سیمره برای ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های مختلف گردشگری شناسایی شده است.

عبدالمالک شنبه زاده بیان کرد: تاکنون چند طرح راهسازی و برق رسانی در این مناطق اجرایی شده، همچنین چندین مجوز سرمایه گذاری برای ایجاد امکانات گردشگری نیز صادر شده است.

تنگه کافرین یکی از مناطق پربازدید گردشگری استان ایلام در طول سال است، برنامه میراث فرهنگی استان توسعه امکانات گردشگری برای رونق گردشگری و اشتغال در منطقه است

وی عنوان کرد: تنگه کافرین یکی از مناطق پربازدید گردشگری استان ایلام در طول سال است، برنامه میراث فرهنگی استان توسعه امکانات گردشگری برای رونق گردشگری و اشتغال در منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام افزود: ۲۷ میلیارد تومان در سال جاری از طریق بخش قرار است در پشت سدهای استان ایلام از جمله سد سیمره برای اجرای طرح‌های گردشگری سرمایه گذاری شود.

آخرین وضعیت طرح‌های کشاورزی شهرستان بدره
فرماندار شهرستان بدره نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای استفاده از آب سد سیمره برای آبی کردن اراضی کشاورزی دیم شهرستان، سه طرح مهم ایستگاه پمپاژ در حال اجرا است.

یونس آزادی افزود: ایستگاه تأمین آب زید، زرانگوش و تلخاب با پیشرفت بالای ۹۰ درصد برای آبی کردن ۶۰۰ هکتار از اراضی روستاهای شهرستان، امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: مشکلات پیش روی این پروژه از جمله تأمین اعتبار، برق و تخصیص آب آن حل شده و در سال جاری از منابع مختلف، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اختصاص یافته است.

فرماندار بدره اضافه کرد: همچنین طرح ایستگاه پمپاژ ولیعصر بدره برای آبی کردن یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای شهرستان نیز تامین اعتبار شده و در آینده باعث تحول در حوزه کشاورزی شهرستان می‌شود.

به نظر می‌رسد شهرستان بدره با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که از قبال ایجاد سد سیمره به دست آورده است، هنوز به توسعه اقتصادی مطلوب نرسیده است.

در حالی که بسیاری از مردم شهرستان بدره برای یافتن شغل به شهرهای بزرگ پناه می‌برند، اجرای طرح‌های اشتغالزایی در زمینه کشاورزی و گردشگری در شهرستان می‌تواند منجر به کسب درآمد بسیار خوبی برای مردم شود.

ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان بدره یکی از مهمترین نیازهای شهرستان برای توسعه اقتصادی مطلوب است.

کد خبر: ۵۲٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha