۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
شکایت ترامپ در مورد آرای سه ایالت به چه نتیجه‌ای می‌رسد؟
به دنبال شکایت ترامپ از سه ایالت کلیدی؛

شکایت ترامپ در مورد آرای سه ایالت به چه نتیجه‌ای می‌رسد؟

دونالد ترامپ از سه ایالت کلیدی شکایت کرده است ولی گمانه زنی هایی در مورد احتمال پس گیری شکایت از طرف کمپین ترامپ در صورت افزایش فاصله با بایدن و پیروزی قدرتمند او در این رقابت وجود دارد و از طرف دیکر خواستار تداوم شمارش آرا در ایالتهایی است که شانس پیروزی دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: دونالد ترامپ از دوره ای که برای پیروزی در انتخابات رقابت می کرد، در مورد تقلب در انتخابات در صورت شکست در این انتخابات صحبت می کرد. او حتی بعد از ارائه اولین آمارها و قبل از اینکه نتیجه نهایی شمارش آرا مشخص شود خود را پیروز انتخابات نامید و تاکید کرد در صورتیکه شمارش آرا در امریکا بعد از روز انتخابات ادامه پیدا کند به دیوان عالی شکایت خواهد کرد. حال وکلای او از سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا شکایت خواهد کرد و درخواست شمارش دوباره آرا را مطرح کرده اند. آنها در مورد نحوه شمارش آرا و مدت زمانی که برای رسیدن آرای پستی در نظر گرفته اند، هم اعتراض دارند.

 سی ان ان در این زمینه گفت: «ترامپ اعلام کرده بود آرای ویسکانسین هم باید دوباره شمارش شود و مقامات رسمی این ایالت هم  تاکید کردند درصورتی که درخواست رسمی مطرح شود، اقدام به شمارش مجدد آرا خواهند کرد. البته او تاکید کرد هنوز درخواستی برای این کار مطرح نشده است.»

جاستین کلارک، مدیر کمپین ترامپ به اسوشیتدپرس گفت: «ما به دنبال این هستیم که دریابیم آیا آرایی که سه روز بعد از انتخابات به دست دولتهای محلی رسیده است را می توان شمرد یا اینکه دیگر شمارش این آرا از نظر قانونی وجاهتی ندارد.»

آسوشیتد پرس این ادعای کمپین ترامپ را تلاش او برای مداخله در مسایل داخلی ایالت پنسیلوانیا می داند و می نویسد: «قبل از انتخابات مقامات این ایالت رسما اعلام کردند که رای هایی که تا سه روز بعد از انتخابات به دستشان می رسد را خواهند شمرد. آنها تاکید کردند این سیاست همیشه در امریکا اجرا شده است ولی چون این بار حجم آرای پستی بیشتر از دوره های قبل است، تاثیر این آرا هم بیشتر است و به همین دلیل تاثیر بیشتری روی نتیجه نهایی دارد.»

عملکرد ترامپ، عملکرد ناشیانه ای است
 آسوشیتد پرس به بررسی عملکرد دونالد ترامپ طی یک سال اخیر پرداخت و نوشت: «در تمامی دوره رقابتهای انتخاباتی ترامپ ادعای تقلب را مطرح می کرد و بارها در مورد احتمال شکایت به دیوان عالی صحبت کرده بود. برنی سندرز، یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات که قبل از نهایی شدن کاندیداتوری جو بایدن در رقابتها حضور داشت پیش بینی کرده بود دونالد ترامپ به راحتی شکست را نخواهد پذیرفت و تلاش می کند تا با شکایت به دیوان عالی در نتیجه انتخابات تغییراتی ایجاد کند ولی واقعیت این است که این تلاشها و دست و پا زدن ها نمی تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.» در اولین ساعات پنج شنبه نیز طرفداران ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات به خیابان ها ریخته اند و در تظاهرات هایی در مقابل مراکز شمارش آرا به خصوص در ایالت پنسیلوانیا خواستار رسیدگی مقامات قانونی به مساله انتخابات هستند.

اما در روی دیگر سکه جو بایدن قرار دارد که در روز سوم نوامبر با تاکید بر این نکته که قبل از شمارش تمامی آرا نمی توان ادعای پیروزی در این رقابتها را داشت گفت: «آرای تمامی مردم امریکا باید شمارش شود و نتیجه زمانی مشخص می شود که تمامی آرا مشخص شود.»

نیویوزک تایمزدر مورد نا آرامی ها و ادعاهای اخیر دونالد ترامپ نوشت: «رفتارهای رییس جمهوری آمریکا رفتارهای ناشیانه است. او خواستار شمارش دوباره آرا در ایالتهایی است که در آنها جو بایدن پیروز شده است و همزمان در مورد توقف شمارش آرا در ایالتهایی صحبت می کند که بر مبنای آرای شمارش شده تا کنون، شانس بالاتری برای پیروزی دارد. این رفتار نشان دهنده بی پایه و اساس بودن  ادعای ترامپ و بی نتیجه بودن تلاشهای او دارد. انتظار می رود عدم ارایه مدارکی دال بر تقلب در انتخابات توسط دونالد ترامپ و متناقض بودن درخواستهایش باعث شود تا این ادعاها از طرف مقامات قانونی و قضایی امریکا رد شود.»

شمارش آرا در پنسیلوانیا ادامه دارد
با وجود تلاشهای ترامپ برای  توقف شمارش آرا، گزارشهای رسیده از سی ان ان و تمامی رسانه های امریکا نشان می دهد شمارش آرا در تمامی ایالتهای امریکا ادامه دارد و تمامی آرای پستی هم شمارش خواهد شد. شمارش در ایالت پنسیلوانیا و جورجیا که می تواند در پیروزی هر دو کاندیدا نقش مهمی داشته باشد هم ادامه دارد و ادعای برخی رسانه ها مبنی بر توقف شمارش در این ایالتها به دلیل درخواست دونالد ترامپ نادرست.

سی ان ان نوشت: «شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا که ۲۰ رای الکترال دارد و یکی از ایالتهای کلیدی برای پیروزی در انتخابات به خصوص برای دونالد ترامپ است ادامه دارد ولی بررسی های انجام شده در این ایالت نشان داده است بالغ بر ۸۵ درصد از آرای پستی در این ایالت به بایدن اختصاص داشته است و از طرف دیگر بخشهایی از این ایالت همچنان در حال شمارش آرا هستند که بخشهای دموکرات است و محله های پرجمعیت در این ایالت محسوب می شود.»

سی ان ان در انتها نوشت: «انتظار می رود در ایالت پنسیلوانیا هم بایدن پیروز انتخابات شود و به همین دلیل است که ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت است. ولی این طرح اجرا نخواهد شد و انتظار می رود ظرف چند ساعت آینده نتیجه آرای این ایالت  مشخص شود.»

کد خبر: ۵۲٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha