۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نماد «خودرو» بازارگردان ندارد
معاون بازار بورس اوراق بهادار:

نماد «خودرو» بازارگردان ندارد

گودرزی، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازار گردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف صورت می گیرد.

به گزارش بازار، محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران، درباره بازارگردانی در بورس افزود: بورس تهران اقدامات خوبی در رابطه با بازار گردانی انجام داده است و از مجموع ۳۴۵ نماد بورسی بیش از ۱۸۰ شرکت بازار گردانی سهام را قبول کرده اند ضمن اینکه تعدادی از شرکت‌ها تخلف انجام دادند و بازار گردان معرفی نکردند، به مراجع زیربط معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران به جد بحث بازار گردانی را در نمادها دنبال می‌کند افزود: بازار گردانی الزام است و براساس دستورالعمل پذیرش نمادها در بازار سرمایه عملا شرکت‌ها و ناشران باید بازار گردان داشته باشند و این دستورالعمل شامل شرکت‌های که از قبل وارد بورس شدند نیز می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: شرکت ها، ناشران و سهامداران عمده‌ای که براساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازار گردان نکردند از طریق مراجع ذی صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها اقدامات لازم را برای بازار گردانی انجام دادند برخی از سهامداران عمده بدلیل مشکلات مالی نتوانستند بازار گردان داشته باشند.

گودرزی گفت: بازار سازی با بازار گردانی متفاوت است بازار سازی از یک طرفه شدن بازار جلوگیری می‌کند، اما بازار گردانی به تحلیل دامنه و نقد شوندگی می‌پردازد.

وی ادامه داد: بازار گردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف صورت گرفته است، اما مدیران ایران خودرو در تلاش هستند تا بازار گردان داشته باشند و نامه‌های ارسال کردند، اما هنوز بازار گردان معرفی نکردند.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت:نماد خودرو قرارداد بازار گردانی با شرکت بورس ندارند و تاخیر در اعلام بازار گردان یک تخلف است.

کد خبر: ۵۲٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha