۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان‌شرقی مصرف می‌شود
معاون صنایع سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان‌شرقی مصرف می‌شود

تبریز- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۰۰ هزار عدد ماسک روزانه در استان مصرف می‌شود، در حالی که میزان تولید آن ۲ برابر این رقم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، رضا عین الله زاده اظهار کرد: این مصرف نسبت به جمعیت، نیاز استان و میزان تولید در سطح پایین تری قرار دارد، چون جمعیت آذربایجان شرقی حدود چهار میلیون نفر است که اگر جمعیت زیر پنج سال را از آن کم کنیم و تعداد سالمندانی را هم که در خانه می مانند، در نظر بگیریم، باز هم استفاده از ماسک توسط مردم قابل توجه نیست.

وی افزود: در حالی که نیاز روزانه ماسک در آذربایجان شرقی باید بیش از ۹۰۰ هزار عدد باشد و بیش از این میزان نیز تولید وجود دارد، اما فروش و عرضه آن در روز ۵۰۰ هزار عدد است؛ البته بخشی از مردم هم از ماسک های پارچه ای قابل شستشو استفاده می کنند و علاقه ای به ماسک های یکبار مصرف ندارند. 

عین الله زاده ادامه داد: ۱۴ واحد در استان پروانه صنعتی تولید ماسک در آذربایجان شرقی با نظارت مستمر بر تولید مجوز فعالیت دریافت کرده اند، اما صدها تولیدکننده غیر رسمی در استان وجود دارد؛ بر این اساس باید پویش ملی نظارت بر تولید ماسک به وجود بیاید تا تمام نهادها، متولیان و مردم بر کیفیت و استاندارد نظارت داشته باشند و تولیدات بی کیفیت را نخرند. 

وی یادآوری کرد: نظارت بر تولید ماسک بر اساس قانون و مصوبه ستاد ملی کرونا بر عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی است. 

عین الله زاده با بیان اینکه صدور مجوز تولید صنعتی ماسک بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی است، گفت: البته واحدهای تولیدکننده ماسک ملزم هستند تولیدات خود را در اختیار بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه ها بگذارند که نظارت بر این عرضه نیز بر عهده معاونت غذا و دارو بوده و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت نمی توانند بر کیفیت ماسک های داروخانه ها نظارت داشته باشند. 

کد خبر: ۵۲٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha