۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
طلا بی جلا شد/ کاهش حدود ۳ میلیونی قیمت سکه
وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه:

طلا بی جلا شد/ کاهش حدود ۳ میلیونی قیمت سکه

بهای سکه امروز در حالی با افت حدود ۳ میلیون تومانی نسبت به قیمت آن در روز گذشته همراه است که نرخ این کالا در بازار همچنان نزولی است چرا که بخش عمده سرمایه گذاران آن فروشنده شده اند در حالی که خریدار آنچنانی در بازار نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بازار سکه و طلا امروز حال و هوای دیگری دارد. صف فروش این کالاها طولانی است چرا که خیلی از صرافی ها و واحدهای طلا فروشی از خرید آن تا حدودی صرف نظر می کنند. آنها معتقند؛ بازار دادو ستد در این بازار هیجانی بوده و  معلوم نیست تا لحظه دیگر چه اتفاقی در بازار رخ می دهد.

آیت محمد ولی رئیس صنف اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» گفت: امروز بازار خرید طلا و سکه بی رونق بود ه و کسی خریدار این کالاها نیست بلکه همه از ترس افت بیشتر قیمت ها فروشنده شده اند.

وی با بیان اینکه قیمت سکه و طلا هم اکنون در بازار از نوسان بالایی برخوردار است تصریح کرد: قیمت سکه همچنان  لحظه ای پایین می آید طوری که اکنون (ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح)  قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این فعال صنفی در ادامه گفت:  قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز اکنون ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان است.

محمد ولی علت کاهس قیمت سکه و طلا در بازار امروز را ناشی از تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر بازار دانست و افزود: البته همیشه در چنین مواقعی قیمت ها در بازار دچار تغییر می شوند چرا که خیلی از سرمایه گذاران از ترس جلوگیری از زیان دارایی هایشان که به سکه یا طلا تبدیل کرده اند دست به فروش آن می زنند و قیمت ها افت می کند.

بنا به این گزارش، قیمتها در بازار سکه و طلا در حالی امروز اتفاق افتاد که بهای این کالاها روز گذشته بالا بود طوری که بهای هر سکه تمام بهار آزادی جدید دیروز ۱۵ میلیون ۳۰۰ تومان بود. همچنین طلای ۱۸ عیار نیز در بازار هر گرم یک‌میلیون و ۳۲۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود.

با و جودی که امروز قیمت طلا و سکه در بازار با سیر نزولی همراه شده است اما ارزش انس جهانی این کالا افزایش یافت و معلوم نیست تا ساعاتی دیگر قیمت طلا و سکه در بازار چه رقمی شود چرا که نوسان قیمتی بسیار بالاست.

کد خبر: ۵۲٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha