۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
وضع مالیات سنگین برای فروش خودروهای صفر، راه حل خروج دلال‌ها از بازار خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد

وضع مالیات سنگین برای فروش خودروهای صفر، راه حل خروج دلال‌ها از بازار خودرو

حجت الاسلام حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره راه حل ثبات قیمت خودرو تاکید کرد: باید برای تفاوت بین قیمت کارخانه و فروش خودروهای صفر مالیات سنگینی قرار دهیم. این باعث می شود دلال ها خودرو را محل سرمایه گذاری خود انتخاب نکنند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات ارزی دولت و نوسانات قیمت به عنوان بخشی از دلایل مشکلات بازارهای مختلف به ویژه خودرو گفت: این مسائل دلیل نمی شود که خودروسازان بر اساس میل خود قیمت‌های خودرو را افزایش دهند.

وی به اصرار خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو گفت و بیان کرد: خودروسازان بر اساس قیمت آزادشده به نیروی انسانی خود حقوق نمی‌دهند یا بر اساس قیمت‌های آزاد شده به قطعه‌سازان پول نمی‌دهند. البته آن بخش از قیمت تمام شده که افزایش پیدا کرده است، طبیعتا می‌پذیریم که در قیمت نهایی لحاظ شود و شورای رقابت این کار را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در کارخانه و آزادسازی آن را نادرست دانست و عنوان کرد: نقدینگی در جامعه بسیار بالا است و با توجه به اینکه این نقدینگی وارد خودرو شده است، قیمت این محصول بسیار زیاد شده است و اگر قرار باشد قیمت ها را آزاد کنیم، قیمت خودرو جهش بسیار زیادی پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم خودرو از کالای سرمایه‌ای به سمت مصرفی حرکت کند، اظهار کرد: یک اقدام در این زمینه می‌تواند بیمه خودرو باشد؛ یعنی بیمه در سال‌های ابتدای خرید خودرو ارزان باشد اما در ادامه و در طول های سال‌های متمادی قیمت بیمه افزایش پیدا کند. این کار در کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود.

این نماینده مجلس درباره دیگر راه حل ثبات قیمت خودرو تاکید کرد: باید برای تفاوت بین قیمت کارخانه و فروش خودروهای صفر مالیات سنگینی قرار دهیم و این باعث می شود دلال‌ها خودرو را محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب نکنند.

کد خبر: ۵۱٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha