۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
ضعف زیرساخت‌ها در سمنان مانعی برای فرآوری مواد معدنی/فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس
رئیس سازمان صمت استان سمنان بیان کرد:

ضعف زیرساخت‌ها در سمنان مانعی برای فرآوری مواد معدنی/فعالیت ۲۳ واحد فرآوری مس

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۳ واحد فرآوری مس در استان فعالیت می‌کنند، گفت: ضعف زیرساخت‌ها در سمنان مانعی برای فرآوری مواد معدنی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت استان سمنان با اشاره به اینکه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی همواره یکی از رویکردهای مهم این سازمان برای ایجاد توسعه در تجارت و صادرات محصولات معدنی است، اظهار داشت: ضعف زیرساخت‌ها در سمنان مانعی برای فرآوری مواد معدنی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه ساختارهای زیربنایی استان مانند برق، گاز و آب در ارائه خدمات به معادن استان بسیار ضعیف است، تصریح کرد: پراکندگی معادن یکی از دلایل اصلی این امر محسوب می‌شود و علاوه بر آن تأمین آب پایدار از جمله دغدغه‌های اصلی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان است.

۱۲ میلیون تن ذخیره قطعی معادن مس در استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت معادن مس و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان بیان کرد: ۲۳ واحد فرآوری مس در استان سمنان فعال است که ۳۱ معدن مس با این واحدها همکاری می‌کنند.

تشنه دل بابیان اینکه ذخیره قطعی این معادن در استان ۱۲ میلیون تن است، تصریح کرد: ذخیره احتمالی مس در معادن استان ۲۰ میلیون تن و ظرفیت اسمی این معادن به بیش از یک‌میلیون تن در سال می‌رسد.

وی افزود: در استان سمنان برای معادن مس ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف صادرشده است.

کد خبر: ۵۱٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha